Вересень 6, 2021
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

ПРАЦЮЄМО ПО-НОВОМУ: ТЕХНОЛОГІЇ, ЯК ДРАЙВЕР ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ ОФІСУ

Майбутнє бізнесу
Працюємо по-новому: технології, як драйвер подальшого розвитку офісу

Відповідно до того як бізнес у світі перелаштовується на сучасні гібридні схеми співпраці, технологічні інновації також набувають нового, часом вирішального значення у всьому, що стосується організації ефективної комунікації та колаборації у компанії.

Ще у травні нинішнього року, тобто приблизно через рік з початку пандемії COVID-19, коли комерційні компанії по всьому світу майже одночасно змушені були закрити офіси та у терміновому порядку переводити персонал на дистанційний режим роботи через Zoom, Microsoft Teams та інші сервіси віддаленої колаборації, генеральний директор Google Сундар Пічаї у своєму блозі розповів про те, яким компанія бачить майбутнє робоче місце свого співробітника.

"Майбутнє - за адаптивністю", - зазначив він, а також додав, що Google наразі "трансформує гібридне робоче місце так, щоб воно допомагало нам ефективніше взаємодіяти один з одним у найрізноманітніших робочих середовищах". За словами Сундара Пічаї, проєкт включає зокрема етап створення та тестування багатоцільових робочих місць, а також розробку і впровадження цілого ряду інноваційних відеорішень, які фактично "забезпечують однаково зручні умови для продуктивного спілкування між співробітниками в офісі й з усіма, з ким вони контактують у віртуальному режимі".

Авжеж, Google не єдина компанія у світі, що так активно шукає можливості не відставати від інших на хвилі постпандемічної, дійсно безпрецедентної еволюції офісних рішень. Нещодавно про переведення більшої частини свого офісного персоналу на триденний графік роботи офіційно повідомила Citigroup. Трохи раніше компанія Ford також заявила, що 30000 її офісних співробітників у країнах Північної Америки відтепер працюватимуть у гібридному режимі.

У цілому ж сьогодні практично всі без винятку компанії, у всіх галузях світової економіки, незалежно від масштабів кожної і її спеціалізації в бізнесі, так чи інакше намагаються зорієнтуватися у нових умовах і знайти адекватні рішення у відповідь на коливання настроїв співробітників та їх актуальні запити щодо того, як і де вони працюватимуть надалі.

Наприклад, за результатами щорічного опитування "Work Reimagined Employee" британського аудиторсько-консалтингового агентства Ernst&Young, у 2021 році дев'ять з десяти респондентів висловилися за подальше збереження гнучкого режиму роботи, а більш ніж половина опитаних співробітників заявили про готовність звільнитися, якщо після пандемії роботодавець не зможе чи не захоче забезпечити їм можливість працювати у такому режимі.

Та разом з тим варто також відзначити, що в плані забезпечення гнучкого режиму роботи очікування співробітників необов'язково збігаються з очікуваннями їх керівництва. Так, згідно з підсумками глобального опитування, що його цьогоріч провели спільно міжнародна дослідницька компанія Ipsos та відомий виробник аудіоапаратури EPOS, 53% осіб, котрі приймають рішення в бізнесі, вважають, що у наступному році більшість з їх співробітників більшу частину робочого часу проводитимуть не "віддалено", а на своєму робочому місці в офісі. Одначе цю думку поділяють не більше 26% опитаних співробітників.

Окрім цього, як показало опитування Ipsos та EPOS, для того, щоб з належною ефективністю виконувати свої професійні обов'язки у складних умовах сучасних гнучких режимів колаборації, офісний персонал потребує адекватних функціональних технологічних рішень. Так, 89% опитаних співробітників відзначили, що під час віртуальних переговорів і нарад як і раніше стикаються з найрізноманітнішими технічними труднощами. Зокрема, 63% респондентів поскаржилися на регулярні проблеми зі звуком під час онлайн-конференцій, а саме - на різні фонові шуми (32%), перешкоди на лінії (26%), а також кепський звук, через що учасникам доводиться раз по раз перепитувати й уточнювати інформацію (23%).

Масовий перехід державних і комерційних організацій на віддалений режим роботи виявив підвищений попит кінцевих користувачів на більш сучасні, досконаліші та надійніші системи зв'язку, котрі здатні забезпечувати достатній рівень гнучкості та мобільності в роботі не лише усієї організації, а й кожного окремого її співробітника. Подальший же, а точніше вже сьогоднішній перехід від повністю "віддаленого" на новий гібридний режим роботи офісу, на думку експертів, є не менш руйнівним і теж вимагає правильних технологічних рішень, які допоможуть створити та підтримувати адекватне й однаково комфортне робоче середовище для всіх співробітників компанії, як тих, котрі фізично перебувають в офісі, так і тих, які працюють з дому чи віддалено з будь-якого іншого місця, зокрема й у мобільному режимі.

"Перші місяці пандемії COVID-19 були немов машина часу, що раптово закинула всіх нас на десятки років у майбутнє, - зазначив в недавньому своєму виступі Пол Сільверглейт, віцеголова і керівник технологічного напрямку американського відділення компанії Deloitte, говорячи про якість роботи мереж зв'язку, сервісів та обладнання, котрі мали забезпечити ефективний перехід на віддалений режим роботи та навчання. - Технологічні рішення, завдяки яким цей перехід нарешті відбувся, були заздалегідь і багаторазово перевірені та здебільшого повністю відповідали новим вимогам щодо якості зв'язку. Проте, крім того, що ми успішно адаптувалися до нових умов роботи, ми також з'ясували, що досягли меж можливостей наших технологій".

Інвестиції в інноваційні технології - це інвестиції у продуктивність працівника

За даними опитування "CEO Imperative", проведеного агентством Ernst&Young у 2021 році, в міру того, як країни виходять з пандемії, понад 68% генеральних директорів комерційних підприємств з-поміж опитаних планують значні інвестиції в інноваційні рішення для організації сучасного гібридного робочого місця, а 61 % готуються приймати відповідні ініціативи з модернізації та трансформації гібридних робочих місць.

При цьому, як зазначають фахівці Ernst&Young, хоча головне питання і полягає поки у тому, як саме бізнес інвестуватиме в інноваційні технології, що підвищать продуктивність і комфорт співробітника на гібридному робочому місці, для керівників компаній вже став очевидним той факт, що звичайні конференц-зали й кімнати переговорів зі столами, стільцями та гучним зв'язком у нових реаліях вже не актуальні, оскільки люди звикли працювати по-новому.

Саме агентство Ernst&Young вже вклало значні кошти у такі рішення, зокрема - в обладнання конференц-залу нового покоління із комплексом великих сенсорних панелей, вбудованими відеокамерами та аудіосистемою, які дають змогу проводити онлайн-зустрічі із повноцінним ефектом присутності.

А за словами Мііни Кренек, директора з дизайну інтер'єрів відомої архітектурної студії "Perkins + Will", що спеціалізується на модернізації офісів (і, між іншим, теж зовсім недавно завершила оновлення власного), сьогодні бізнес масово замовляє не тільки великі екрани, а й 360-градусні камери високої роздільної здатності, а також складні мікрофонні й аудіосистеми, за допомогою яких обладнуються справжні "Zoom-зали" і робочі простори, оптимізовані для гібридних режимів роботи та спілкування.

Компанія Google наразі розробляє кімнату переговорів нового типу. Проєкт називається Campfire, і головна його відмінність полягає в тому, що у такій кімнаті присутні учасники конференції розташовуються по колу разом із великими екранами, на яких зображаються обличчя віртуальних учасників, котрі підключаються до розмови віддалено. За задумом фахівців Google, така схема розташування надає можливість усім співрозмовникам, і присутнім, і віддаленим, спілкуватися один з одним комфортно і на рівних умовах.

Така активність брендів глобального рівня у напрямку розробки та вдосконалення технологій гібридного робочого місця є також найкращою ілюстрацією основного результату дослідження Ipsos та EPOS - сьогодні як роботодавці, так і персонал компаній цілком усвідомили всі ключові переваги та перспективи віртуальних конференцій для сучасного бізнесу. Зокрема, за даними цього опитування, 79% кінцевих користувачів визнають вигоди конференцій у відеоформаті, що на 7% більше, ніж у 2020 році. 21% опитаних керівників впевнені, що відеоконференції економлять більше робочого часу і вони менш затратні, аніж звичайні зустрічі, й, окрім того, допомагають співробітникам почуватися частиною робочого колективу. А це, вважають 17% керівників, значно сприяє встановленню й зміцненню довірчих взаємовідносин у компанії.

До цього варто також додати, що, як показало опитування Ipsos та EPOS, незалежно від того, яким бачить робоче місце свого співробітника кожен окремий керівник, на їх спільну думку, воно в обов'язковому порядку має, по-перше, повністю співвідноситися з рівнем культури компанії, а по-друге, відповідати усім завданням із залучення та утримання найкращих і найталановитіших кадрів.

Втім, у різних сферах бізнесу існує своя специфіка. Наприклад, керівництво більшості фінансових компаній навіть сьогодні вважає обов'язковою присутність співробітника на робочому місці, тому після виходу організації із режиму карантину просить персонал негайно прибути в офіси. А в знаменитій Кремнієвій долині багато фірм, навпаки, закривають центральні офіси й переводять їх на повністю віддалений режим роботи.

З іншого боку, як показує опитування Accenture 2021 Future of Work, бізнес наразі віддає перевагу саме гібридному підходу до організації роботи офісу. У цьому дослідженні участь брали 9000 співробітників компаній із різних країн й переважна більшість з них (83%) вважають, що за співвідношенням рівня продуктивності роботи офісного персоналу і рівня безпеки для здоров'я співробітників гібридна модель сьогодні є оптимальним рішенням.

"Очікування співробітників теж змінюються. І нам необхідно переосмислити поняття продуктивності роботи у ширшому його розумінні, з урахуванням ролі сучасної колаборації, технологій навчання, підтримки здорового психологічного стану і добробуту співробітників, як дієвих стимулів для успішного кар'єрного просування кожного з них, - підкреслив у своєму недавньому інтерв'ю генеральний директор Microsoft Сатья Наделла. - І все це вимагає достатньої гнучкості та адаптивності у всьому, що стосується того, коли, де і як ці люди працюють".

Більш детальну інформацію про новітні аудіорішення EPOS для організації сучасного офісного робочого місця і віртуального спілкування завжди можна знайти на нашому сайті та на наших сторінках у соціальних мережах, а також отримати у наших фахівців - телефоном, електронною поштою чи у месенджерах.