Майбутнє бізнесу
Працюємо по-новому: технології, як драйвер подальшого розвитку офісу
Відповідно до того як бізнес у світі перелаштовується на сучасні гібридні схеми співпраці, технологічні інновації також набувають нового, часом вирішального значення у всьому, що стосується організації ефективної комунікації та колаборації у компанії.
Ще у травні нинішнього року, тобто приблизно через рік з початку пандемії COVID-19, коли комерційні компанії по всьому світу майже одночасно змушені були закрити офіси та у терміновому порядку переводити персонал на дистанційний режим роботи через Zoom, Microsoft Teams та інші сервіси віддаленої колаборації, генеральний директор Google Сундар Пічаї у своєму блозі розповів про те, яким компанія бачить майбутнє робоче місце свого співробітника.
"Майбутнє - за адаптивністю", - зазначив він, а також додав, що Google наразі "трансформує гібридне робоче місце так, щоб воно допомагало нам ефективніше взаємодіяти один з одним у найрізноманітніших робочих середовищах". За словами Сундара Пічаї, проєкт включає зокрема етап створення та тестування багатоцільових робочих місць, а також розробку і впровадження цілого ряду інноваційних відеорішень, які фактично "забезпечують однаково зручні умови для продуктивного спілкування між співробітниками в офісі й з усіма, з ким вони контактують у віртуальному режимі".
Авжеж, Google не єдина компанія у світі, що так активно шукає можливості не відставати від інших на хвилі постпандемічної, дійсно безпрецедентної еволюції офісних рішень. Нещодавно про переведення більшої частини свого офісного персоналу на триденний графік роботи офіційно повідомила Citigroup. Трохи раніше компанія Ford також заявила, що 30000 її офісних співробітників у країнах Північної Америки відтепер працюватимуть у гібридному режимі.
У цілому ж сьогодні практично всі без винятку компанії, у всіх галузях світової економіки, незалежно від масштабів кожної і її спеціалізації в бізнесі, так чи інакше намагаються зорієнтуватися у нових умовах і знайти адекватні рішення у відповідь на коливання настроїв співробітників та їх актуальні запити щодо того, як і де вони працюватимуть надалі.
Наприклад, за результатами щорічного опитування "Work Reimagined Employee" британського аудиторсько-консалтингового агентства Ernst&Young, у 2021 році дев'ять з десяти респондентів висловилися за подальше збереження гнучкого режиму роботи, а більш ніж половина опитаних співробітників заявили про готовність звільнитися, якщо після пандемії роботодавець не зможе чи не захоче забезпечити їм можливість працювати у такому режимі.
Та разом з тим варто також відзначити, що в плані забезпечення гнучкого режиму роботи очікування співробітників необов'язково збігаються з очікуваннями їх керівництва. Так, згідно з підсумками глобального опитування, що його цьогоріч провели спільно міжнародна дослідницька компанія Ipsos та відомий виробник аудіоапаратури EPOS, 53% осіб, котрі приймають рішення в бізнесі, вважають, що у наступному році більшість з їх співробітників більшу частину робочого часу проводитимуть не "віддалено", а на своєму робочому місці в офісі. Одначе цю думку поділяють не більше 26% опитаних співробітників.
Окрім цього, як показало опитування Ipsos та EPOS, для того, щоб з належною ефективністю виконувати свої професійні обов'язки у складних умовах сучасних гнучких режимів колаборації, офісний персонал потребує адекватних функціональних технологічних рішень. Так, 89% опитаних співробітників відзначили, що під час віртуальних переговорів і нарад як і раніше стикаються з найрізноманітнішими технічними труднощами. Зокрема, 63% респондентів поскаржилися на регулярні проблеми зі звуком під час онлайн-конференцій, а саме - на різні фонові шуми (32%), перешкоди на лінії (26%), а також кепський звук, через що учасникам доводиться раз по раз перепитувати й уточнювати інформацію (23%).