З глобальними локдаунами, карантинами та самоізоляціями онлайн-конференції й відео-чати вийшли на абсолютно новий рівень значимості для бізнесу. Завдяки сучасним цифровим сервісам спілкуватися можна фактично віч-на-віч навіть у таких ситуаціях і умовах, в яких нещодавно таке спілкування вважалося чимось з області фантастики. Надзвичайно швидкими темпами й глобальними масштабами поширення вірус COVID-19 не лише змінив наш світ, а й поставив нас перед необхідністю у терміновому порядку вирішувати цілий комплекс вкрай складних проблем.
У зв'язку з цим фахівці компанії Sennheiser вважають наразі особливо важливим детальніше розповісти про те, чому онлайн-конференції стали новим стандартом комунікації в умовах глобальної пандемії, і чому сучасному бізнесу так чи інакше, але слід переосмислювати й перебудовувати всю культуру ділового спілкування.
Ця стаття відкриває серію публікацій на тему "The new meeting culture after Corona: Why our business communication will change" ("Нова "пост-коронна" культура переговорів: чому змінюються норми ділового спілкування"). Наступні статті з новими даними й варіантами рішень найактуальніших питань по цій темі будуть виходити регулярно протягом наступних декількох місяців. Слідкуйте за оновленнями на нашому сайті.
Серед іншого пандемія коронавірусу висунула на передній план два раніше не найочевидніших моменти. По-перше, вона буквально змусила світ реально оцінити всю важливість міжособистісних контактів та живого спілкування для бізнесу, і особливо у такий скрутний час. А по-друге, як виявилося, ті компанії, котрі з усією відповідальністю поставилися до процесів так званої цифрової трансформації й активніше адаптувалися до нових реалій у бізнесі, не лише успішно виходять з кризи, а й зміцнюють свої позиції.
За минулий рік число перемовин, нарад і ділових зустрічей в онлайн-режимі зросло кратно. Для порівняння, якщо у лютому 2020 року додаток ZOOM Cloud Meetings з Apple App Store користувачі скачали "всього" 2.35 мільйона разів, то вже у квітні кількість завантажень склала 35.95 мільйона. І це дані по одній тільки мобільній версії Zoom для iOS.
До нових цифрових рішень довелося терміново звикати навіть тим, хто раніше дуже не полюбляв усілякі онлайн-конференції та відео-чати й віддавав перевагу традиційним особистим зустрічам. Криза наочно продемонструвала нам всю незамінність сучасних технологій комунікації не лише для підтримки економічних процесів, але й для збереження нормальних міжособистісних стосунків. Завдяки можливості комунікувати через Мережу, мільйони людей в усьому світі не лише залишаються на зв'язку, а й можуть продуктивно працювати й творити у віддаленому режимі, зокрема і в таких ситуаціях, коли не вдається зустрічатися з колегами та партнерами "у реалі". А нові умови формують нові методи організації спільної роботи й нові звички.
Відряджень менше, дистанційного режиму більше - криза змушує заощаджувати по-новому
У кризових реаліях пандемії COVID-19 бізнес змушений послідовно скорочувати свої витрати. І багатьом керівникам, звичайно ж, довелося знову взяти до уваги той загальновідомий факт, що далеко не завжди потрібний результат ділової зустрічі вимагає дорогого відрядження із багатоденним проживанням й частими поїздками. Тим більше, що в умовах суцільних локдаунів такі ділові вояжі або значно ускладнилися і подорожчали, або ж взагалі неможливі.
А криза ще краще показала, що часто такі відрядження не дуже й потрібні. Навіщо летіти за сотні кілометрів заради двогодинної розмови, коли з таким же успіхом поговорити можна й дистанційно, у режимі онлайн-конференції? Рівень якості відео і звуку дають змогу спілкуватися практично наживо.
Тому вже сьогодні більшість компаній намагаються не ризикувати здоров'ям своїх співробітників зайвий раз і скорочують витрати (як коштів, так і часу) на різноманітні поїздки, поступово відмовляючись від практики малоефективних відряджень. І, як вважають експерти, найближчим часом цей тренд буде тільки зміцнюватися. У тому числі й на фоні зміцнення ще одного не менш актуального тренду, а саме прагнення комерційних компаній та державних установ подавати позитивні приклади у справі захисту навколишнього середовища і скорочення викидів CO2.