Січень 22, 2021
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

ФАВОРИТ 2020 РОКУ: ВІНІЛ

Фаворит 2020 року: вініл.
Вперше за останні 34 роки ринок вінілових пластинок обійшов за обсягами виручки ринок CD (і суттєво).

У середині березня 2020 року для найбільших звукозаписувальних компаній та інших учасників світового музичного ринку настав справжній "чорний день". Цифри у звітах про обсяги тижневої реалізації музичних альбомів однозначно фіксували гірший тиждень за цілих 60 років. А у березні, як ми тепер добре знаємо, глобальна пандемія тільки-но розпочиналася.

Після березневих звітів суцільною хвилею пішли й інші, не менш "чорні дні". І за 10 наступних місяців 2020-го індустрія живої музики у світі фактично зупинилася. Музиканти та лейбли відтоді раз по раз переносять дати випуску нових альбомів, а надії на швидке відновлення концертних турів як і раніше залишаються не більше, ніж надіями.

Тому у таких безрадісних реаліях до позитивних новин, що почали надходити з ринку вінілу ще у вересні, глобальний музичний бізнес поставився надзвичайно уважно. Тим більше, що й новини того заслуговували. Ще б пак, вперше за останні 34 роки на вінілові платівки люди витратили грошей більше, аніж на компакт-диски. І це офіційна статистика!

Тим більше, що даний феномен наразі виглядає так, ніби заслужена нагорода нарешті знайшла постарілого героя. Вініл, з яким світ, здавалося б, попрощався навіки ще у кінці 90-х, і який якщо й мав свою нішу на якомусь ринку, то максимум на блошиному, не тільки непомітно ожив і збадьорився, але й рік за роком нарощував обсяги продажів.

Більш того, лише за підсумками минулого року виручка від реалізації музичних альбомів на вінілових носіях подвоїлася. Але як таке могло статися? Виявляється, на те є свої, досить вагомі причини:

1. У шанувальників вінілу свій підхід
Більшість з нас музику слухає практично де завгодно: вдома, на роботі, у транспорті. А завдяки сервісам потокової передачі музики, пісні чи альбоми навіть завантажувати не обов'язково, можна слухати їх просто онлайн.

Однак люди, котрі купують вінілові платівки, слухають музику теж не так, як усі. Для них значення має не лише вона сама, а й ще безліч інших, не менш значущих елементів процесу. Вони не просто слухають платівки, вони їх вивчають, їм подобається характерний шурхіт вінілу, під який можна забути про все на світі.

А оскільки майже весь минулий рік усім довелося сидіти вдома, то й часу послухати музику саме так, більш вдумливо, без колишнього поспіху і з можливістю, так би мовити, повного занурення, об'єктивно більше.

2. Шанувальники вінілу значно молодші, ніж вважалося
Старий рокер, котрий неспішно травить свої старі байки продавцеві біля прилавка такого ж древнього та захаращеного музичного магазину ... Нічого подібного! Це все - банальні вчорашні штампи, не більше.

Як зазначив у своєму недавньому інтерв'ю Скотт Хаген, гендиректор компанії Victrola, 60% представників так званого покоління мілленіалів, тобто молоді люди у віці від 18 до 29 років, мають програвачі вінілу і купують платівки регулярно.

3. Вініл як надійна інвестиція
На вінілових носіях випущено не просто дуже багато класики у відмінній якості. Буквально щотижня виходить як мінімум ще одне перевидання чи чергове ексклюзивне музичне видання, у розкішному оформленні та з прекрасними буклетами.

Плюс, не менш ніж раз на рік на Record Store Day (всесвітньо знаменитий День музичного магазину) для справжніх шанувальників вінілу випускаються обмеженими тиражами ювілейні або колекційні альбоми.

Тільки за минулий 2020 рік у світі продано було понад 800000 таких платівок. І це ще один рекорд. Окрім того, на відміну від більшості альбомів на сучасних аудіоносіях раритетні музичні видання на вінілі з кожним роком лише дорожчають. До того ж до того рівня, коли хороші колекції за своєю вартістю перевищують навіть суми вкладів на солідних пенсійних рахунках.

4. Вініл змінює звички
Кожен сучасний виконавець прагне записати хороший музичний альбом. Та реальність така, що хорошим вдається далеко не кожен альбом. Зате за десятки років людство навидавало незліченну кількість відверто халтурних та низькопробних записів.

Так, нині у топи музичних сервісів артисти вельми успішно вискакують навіть з однією єдиною піснею. І так щастить багатьом. Ось тільки, коли слухаєш альбом на вінілі, то чомусь не виникає зовсім ніякого бажання раз по раз бігати до програвача, щоб швиденько "прокрутити" поганий трек, як на смартфоні.

Хочеться нормально послухати всю платівку. Отже, це має бути дійсно хороший альбом, з хорошою та якісно записаною музикою, котру хочеться слухати безперервно, з першої та до останньої секунди.

5. Вініл просто вигідніший
Авжеж, вініл був і залишається продуктом суто нішевим. Навіть попри нинішні рекорди у продажах і всю ту ейфорію, що вони спричинили наразі у музичному світі. 85% від загального обсягу музичного контенту у світі споживається сьогодні через популярні онлайн-сервіси потокової передачі аудіо (хоч і на фоні невпинного зниження кількості платних завантажень).

Втім ринок CD за минулий рік дійсно дуже втратив у "вазі". І нехай у кількісному відношенні музичних компакт-дисків, як і раніше, продається більше, ніж вінілових пластинок, але масовий покупець все ж більше грошей витрачає не на маленькі диски, а саме на великі платівки у красивих кольорових обкладинках і з об'ємними буклетами з дорогого паперу.

Ось і виходить, що громіздкий та "старий" вініл, впливаючи таким чином відразу на всі органи чуття людини, нітрохи не розучився нас вражати й радувати. А компактні диски у пластикових футлярчиках та навіть ультрасучасні й супершвидкі онлайн-сервіси за ним знову не встигають.