Березень 20, 2018
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

``СИМФОНІЯ ДЛЯ ЗЛАМАНОГО ОРКЕСТРУ`` В ФОРМАТІ 3D З МІКРОФОНАМИ SENNHEISER AMBEO VR ТА MKH

"симфония для сломанного оркестра" в формате 3d с микрофонами sennheiser ambeo vr и mkh

Symphony for a Broken Orchestra ("Симфонія для зламаного оркестру") пулітцерівського лауреата, композитора Девіда Ленга - це виняткова і вкрай незвичайна оркестрова робота, що не тільки виконується на дуже особливих музичних інструментах, але й створена з дуже важливою метою: підтримати і зберегти безкоштовну музичну освіту в державних школах Філадельфії.

Цю симфонію насправді виконує зламаний оркестр, котрий складається з пошкоджених або давно визнаних непридатними музичних інструментів. Таких інструментів наразі вже більше 1000. Деякі з них були придбані на кошти некомерційної організації Pew Charitable Trusts. Однак здебільшого це інструменти, що їх студенти школи мистецтв Temple Contemporary звезли з усіх державних шкіл округу Філадельфія. І тепер грають на них неповторну Symphony for a Broken Orchestra, щоб у такий спосіб привернути увагу громадськості до нікчемного стану всіх цих інструментів і зібрати деякі гроші на їх ремонт.

І щоб підтримати цей добрий почин компанія Sennheiser надала музикантам мікрофони і необхідне додаткове обладнання, за допомогою якого відразу два концертних виступи "Symphony for a Broken Orchestra" були успішно записані в форматі 3D.

Організацією, підготовкою та проведенням цих непростих заходів займалися Арун Пандіан і Девін Грінвуд, співпродюсери і звукорежисери проекту, а також безпосередні його учасники. Для запису тривимірного звуку на обох концертах, що проходили в будівлі знаменитої 23rd St. Armory (одна з архітектурних пам'яток міста Філадельфія), використовувалися більше двох десятків мікрофонів Sennheiser, зокрема двоканальні MKH 800 TWIN та унікальний амбіофонічний AMBEO VR Mic.

"Робочий інвентар" для запису імерсивного аудіо
І Арун Пандіан, і Девін Грінвуд звукорежисерською справою займаються професійно і вже не перший рік, тому давно і дуже добре знайомі з мікрофонами марки Sennheiser. До того ж Арун наразі займається вивченням імерсивного і об'ємного звуку в магістратурі Нью-Йоркського університету і збирає матеріал для своєї наукової роботи. Отже, він і сам може багато цікавого розповісти про тривимірний звук і добре розуміє, як з максимальною вигодою для нового проекту реалізувати всі переваги 3D-технологій Sennheiser.

"Такий мікрофонний сетап вже сам по собі є охоплюючим. В центрі - диригент, його з усіх боків оточує оркестр, а мікрофони, тобто, фактично слухачі, розташовуються ніби між музикантами, - розповідає Арун Пандіан. - Я відразу подумав, що такі концерти обов'язково потрібно писати в 3D".

Арун Пандіан і Девін Грінвуд з самого початку розуміли, що навіть для звичайного запису цілого оркестру, в якому одночасно грають чотири сотні студентів і любителів разом з музикантами-професіоналами, треба мати багато сучасних високоякісних мікрофонів. Втім, допомога прийшла сама: компанія Sennheiser в особі свого уповноваженого представника Девіда Міссалла для запису концертів надала весь необхідний комплект мікрофонного обладнання. Для проекту було виділено десять універсальних конденсаторних студійних MKH 800 і десять спеціалізованих MKH 8040 з кардіоїдною діаграмою спрямованості.

"У нас грає десять груп музикантів, для них ми встановлюємо по одному мікрофону кожного типу в MS-конфігурації, - пояснює Пандіан. - Таким чином, кожен кардіоїдний MKH 8040 націлений точно на свою групу, а встановлений в тій же точці MKH 800 спрямований перпендикулярно осі кардіоїдного і своєю "вісімкою" перекриває верх та низ".

"симфония для сломанного оркестра" в формате 3d с микрофонами sennheiser ambeo vr и mkh

Як записати красивий багатовимірний звук
Як спеціалісти з досвідом, обидва звукорежисера також заздалегідь прорахували, що зважаючи на більш ніж унікальні особливості звучання і загальний стан (а точніше - ступінь зношеності) інструментів їх оркестру, для роботи підійдуть лише такі мікрофони, котрі здатні максимально точно передавати звучання кожного інструмента, проте без надмірної різкості.

"З такими ж мікрофонами я вже не раз працював. Притому не тільки на записах оркестрової музики, але записував також концерти східних інструментів, що, як ви знаєте, відрізняються дуже різноплановими звуковими профілями, - уточнив Арун. - Тому я знаю, що і мікрофони, і обраний нами сетап дають нам змогу практично з будь-якого джерела записати відмінний звук, не різкий, не жорсткий і без зайвих спотворень".

Окрім MKH 800 та MKH 8040 Арун Пандіан та Девін Грінвуд отримали також три найновіших студійних мікрофона MKH 800 TWIN, які були встановлені в конфігурації 3DCC (3 двухкапсюльних синхронних масиви).

"Ці три мікрофони працюють одночасно вперед і назад, вліво й вправо, вгору й униз, повністю охоплюючи все звукове поле, - зазначає Арун. - Кожен з них дає нам два канали розрізненого звуку, що їх можна потім обробляти і мікшувати незалежно. Таким чином, MKH 800 TWIN у нас формують звукову основу тривимірності запису. Далі ми розширюємо її за допомогою мікрофона AMBEO VR, що став ніби підсилювачем просторовості звучання. Він розташований точно в центрі, прямо там, де встановлена 360-градусна відеокамера".

AMBEO VR Mic: новий вимір аудіо
З новим AMBEO VR Арун Пандіан теж уже встиг роззнайомитися, однак, за словами самого звукорежисера, цей мікрофон він використовував в основному тільки у своїй дослідницькій роботі:

"У нашій лабораторії AMBEO VR як еталонний мікрофон застосовується практично для кожного звукозапису. До того ж, з ним набагато зручніше працювати з відео, оскільки він дає змогу створювати дуже чіткі і дуже точні 3D-записи. Між іншим, до цього ми перепробували багато різних моделей мікрофонів, проте за рівнем якості запису тривимірного звуку жодну з них не можна порівняти з AMBEO VR. Це при тому, що і коштує він порівняно недорого. Виходить, з Sennheiser ми фактично вийшли на новий рівень якості звуку та ще й змогли зменшити суми кошторисів відразу декількох дуже важливих для нас проектів".

На думку Девіна Грінвуда, котрий, користуючись нагодою, теж почав активно вивчати можливості нового обладнання і навіть встиг зробити кілька пробних міксів записів "Симфонії для зламаного оркестру", в роботі мікрофони Sennheiser показали себе якнайкраще, хоча працювати з ними звукорежисеру доводиться за надзвичайно складних умов:

"Так як я беру в цьому безпосередню участь, то і чую, і зі свого робочого місця бачу, наскільки деталізований і точний звук пишуть наші Sennheiser. Ви тільки уявіть, в одному приміщенні одночасно грає 400 музикантів, а в запису ви все одно чітко чуєте звучання буквально кожного окремого інструменту. І якщо казати, що я вражений такою роботою мікрофонів, то це нічого не сказати. Як на мене, так навряд чи можна зробити ще краще ".

"симфония для сломанного оркестра" в формате 3d с микрофонами sennheiser ambeo vr и mkh

Зламані, але живі ...
Сьогодні вже відомо, що після концертів "зламаного оркестру" майже всі інструменти були відправлені в ремонт, і тепер можна сподіватися, що до початку наступного навчального року якусь частину з них точно відновлять. А це означає, що "Симфонія для зламаного оркестру" досягла своєї високої мети і прозвучить ще не раз.

Також не є таємницею, що студія Found Sound Records завершує роботу над першим вініловим стереоальбомом "зламаного оркестру", а менеджери проекту вже ведуть переговори з кількома американськими музеями, які виявили бажання продемонструвати своїм відвідувачам нову інтерактивну аудіоінсталяцію на основі тривимірного звуку.

"Спеціально для музейної експозиції ми найближчим часом будемо збирати справжню 3D-систему, що зможе з належною якістю відтворювати аудіозаписи в 3D, і завдяки якій, як ми гадаємо, наші нові слухачі отримають унікальну можливість познайомитися з істинною красою живого звучання зламаного оркестру", - ділитися з нами останніми новинами проекту Арун Пандіан.

"Популярність технології тривимірного аудіо зростає якось навіть несподівано швидко, і думаю, що цьому значною мірою сприяють саме такі прості і доступні інструменти, як MKH 800 TWIN та AMBEO VR Mic, - зазначив звукорежисер. - Звичайно, ідея тривимірного аудіо сама по собі не нова, але саме з появою цих мікрофонів практично будь-хто відтепер може без особливих зусиль писати якісне 3D-аудіо для чого завгодно. І наша "Симфонія для зламаного оркестру" якнайкраще демонструє, наскільки прекрасним і захоплюючим може бути справжній імерсивний звук".

І на завершення - ще декілька слів про наших сьогоднішніх співрозмовників
Продюсер, звукорежисер і викладач Арун Пандіан живе і працює в Нью-Йорку. Свою музичну кар'єру Арун починав як гітарист у складі музичного колективу Лорін Хілл. Він брав участь спочатку в запису її сольного альбому "The Miseducation of Lauryn Hill", а потім - і в однойменному гастрольному турі. Сьогодні музикант має свою власну студію, Signal Corps Recording, у якій записуються такі знаменитості, як група "Mumford and Sons", Нора Джонс, Джон Ледженд, Габріель Гарсія Монтано, Гевін Дегро, Савьон Гловер та інші. Окрім того Арун Пандіан також є дійсним ад'юнкт-професором Університету Лонг-Айленда (Нью-Йорк). Детальніше про нього можна почитати на сайті www.signalcorpsrecording.com.

Звукорежисер, кінорежисер і музикант Девін Грінвуд теж з Нью-Йорка. Він є засновником і власником студії звукозапису "Honey Jar" (знаходиться в Брукліні) і теж працює з багатьма зірками сучасного світу музики, зокрема зі Стівом Райхом, Суф'яном Стівенсом і Пярном Прийтом. Віднедавна Девін активно співпрацює з відомою нью-йоркською музичною некомерційною організацією Found Sound Nation, його роботи експонуються в галереях St. Ann's Warehouse і National Sawdust, а його новий фільм став учасником недавнього фестивалю анімаційних фільмів в Турку (Фінляндія). Детальніше про роботу Девіна Грінвуда читайте на сайтах www.devingreenwood.com і www.honeyjarbrooklyn.com.