Лютий 1, 2018
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

SENNHEISER: ЗА ЛАШТУНКАМИ ЄВРОБАЧЕННЯ ЗАВЖДИ Є, ЧОМУ ДИВУВАТИСЯ

Sennheiser: за кулисами Евровидения-2018 есть, чему удивляться.

За лаштунками Євробачення-2018. Понад 100 бездротових каналів використовуються лише для передачі звуку. Це надзвичайно складно просто з технічних причин. Та саме в таких умовах мікрофонна система Sennheiser Digital 6000 може в повній мірі продемонструвати весь свій грандіозний потенціал. "Ця система орієнтована на максимальну завадостійкість і гарантовано запобігає будь-якій інтермодуляції, а еквідистантна сітка частот дає нам змогу оперативно створювати оптимальні частотні схеми, налаштовувати достатню для нормальної роботи кількість каналів і максимально ефективно використовувати весь доступний частотний спектр", - пояснює Фолькер Шмітт, керівник відділу експлуатації та обслуговування клієнтського обладнання компанії Sennheiser.

Така ось ситуація: ви представляєте свою країну на одному з найвідоміших музичних шоу планети, котре зараз у прямому ефірі дивляться понад 200 мільйонів глядачів, і у вас є одна єдина пісня та всього 3 хвилини часу, щоб отримати перемогу. За ці 3 хвилини ви просто зобов'язані сподобатися всьому професійному суддівському журі й підкорити серця всієї багатомільйонної телевізійної аудиторії конкурсу. І при цьому ви чітко розумієте, що, по-перше, більшість з ваших глядачів і слухачів (а у деяких країнах - майже всі) заздалегідь налаштовані віддати свої голоси іншому виконавцю просто через симпатію до нього самого, до його країни або тому, що культура цієї країни їм ближча. А по-друге, за правилами конкурсу, вашим землякам голосувати за вашу пісню забороняється.

Eurovision Song Contest або Євробачення проводиться вже 63 роки поспіль і, як відомо, є одним з найпопулярніших, найобговорюваніших та найкритикованіших музичних конкурсів у світі. І якщо ви ніколи раніше не цікавилися тим, як він проходить, то, запевняємо, вам цей матеріал буде вдвічі цікавішим. Ми спробуємо оминути політичні аспекти цього феєричного заходу. Хоча, чесно кажучи, в чималій мірі завдяки саме політиці Євробачення поступово доросло до свого нинішнього формату мегатехнологічного живого музичного шоу глобальних масштабів, ставши справжнім культурним феноменом нашого часу.

А перетворення це пішло повним ходом з тих самих пір, коли учасники і композиції Євробачення почали активно розкручуватися в соціальних мережах, а сам конкурс транслюватися в прямому ефірі в Інтернеті. В результаті порівняно невелика аудиторія раніше суто європейського конкурсу стала стрімко розширюватися на весь світ, охоплюючи десятки мільйонів нових глядачів з країн Азії та обох Америк, а серед нових країн-учасниць з'явилася навіть Австралія.

Чому людям так подобається Євробачення? Ну, кожному, як то кажуть - своє. Але окрім "просто подобається" можна назвати ще як мінімум дві універсальні причини.

Перша: багатьом досвідченим фанам цікаво спостерігати за суперництвом пісень та виконавців, знаючи, що це - часто ще й змагання відомих і популярних композиторів та артистів, а нерідко й зірок світової величини - поп-, рок- і кантрі-співаків, реперів і хіпхоперів, котрі встигли завоювати серця мільйонів у своїх країнах і за їх межами. До того ж, за правилами, автору пісні не обов'язково бути громадянином тієї країни, що її у конкурсі представляє його творіння. Тому останнім часом країни-учасниці все частіше вдаються до послуг іменитих композиторів та продюсерів світового рівня, і такі рішення давно перестали бути сенсацією.

Щоправда, як показав минулий фінал, подібні "маневри" можуть вкрай слабо впливати на симпатії глядачів, на результати голосування і з рештою - на визначення переможця. Втім і цей момент теж можна легко пояснити: тренди та тенденції в рамках Євробачення ніколи не залишаються надовго. Тут дійсно можна побачити та почути все: ліричні балади та енергійне диско, нові політичні маніфести і справжні шедеври сучасної поп-музики. І між іншим саме це незмінно унікальне поєднання жанрів та форматів шанувальники називають "офіційним переможцем Євробачення", а сам конкурс - справжнім Святим Граалем музичного світу.

Sennheiser: за кулисами Евровидения-2018 есть, чему удивляться.

Кожному з 43 учасників Євробачення-2018 компанія Sennheiser надала найкращі моніторні навушники та сценічні мікрофони з власної великої аудіоколекції.

Sennheiser: за кулисами Евровидения-2018 есть, чему удивляться.

Підготовка та налаштування бездротових мікрофонів і передавачів для кожного виконавця й ведучих шоу проводилися у спеціальній моніторній кімнаті, котра була обладнана поруч з гримерками артистів.

Цьогоріч під час трансляції прямого ефіру Євробачення-2018 (а це два півфінали і Фінал) кожному з 43 учасників на один виступ відводилося рівно 3 хвилини часу. Та мало кому відомо, наскільки технічно складною і скрупульозно прорахованою була буквально кожна секунда з цих трьох хвилин.

Незалежно від жанру будь-яка з конкурсних композицій мала чітку структуру і була підпорядкована цілому ряду заздалегідь визначених вимог: приспів мав починатися після 20-ї секунди композиції і повторювати його потрібно було якомога частіше, тривалі переходи неприпустимі, ніяких соло, вкрай бажані крещендо, різкі перепади застосовувати лише в кульмінації etc.

Так що, істинним шукачам нових музичних прийомів і трендів впродовж усього минулого Євробачення знову було чим зайнятися. Між іншим, такі дослідження і розбори стали дуже популярними. Композиції, котрі набрали найбільшу кількість голосів, любителі й професіонали музичного аналізу докладно розбирають, вивчають і обговорюють в інтернеті ще й досі.

Друга ж причина такої вражаючої уваги до Євробачення полягає в тому, що специфіка формату та масштаби цього заходу щороку змушують організаторів і учасників шукати відповіді на нові технічні виклики й вирішувати масу складних технічних проблем. А оскільки технічні команди, що забезпечують проведення конкурсу та виступи артистів, сформовані виключно з фахівців екстра-класу, то серед професіоналів Євробачення давно й заслужено вважається справжньою вітриною досягнень сучасних аудіотехнологій.

І треба сказати, що за всю свою історію в технічному і технологічному плані телевізійні трансляції прямих ефірів цього музичного конкурсу впевнено перевершували більшість не менш значних масових заходів, включаючи церемонії відкриття Олімпійських ігор і американського футбольного Суперкубка.

Адже інакше і бути не може. Всі концерти Євробачення - це, насамперед, робота з живим звуком, котрий потрібно у його первісному стані донести одночасно до сотень мільйонів телеглядачів у 43 країнах світу. Ця й без того надзвичайно складна задача у поєднанні з неминучим політичним і культурним фоном конкурсу створює гігантське навантаження на спеціалістів технічних команд. До того ж це навантаження ще й значно посилює безперервна і виснажлива процедура голосування. У ній беруть участь глядачі з усіх країн-учасниць, процес сам по собі передбачає створення відповідної за розмірами й складністю технічної інфраструктури, котра має безперебійно функціонувати в режимі реального часу і у прямому ефірі телевізійних каналів.

Sennheiser: за кулисами Евровидения-2018 есть, чему удивляться.

Робоче місце звукорежисера моніторних систем величезної сцени Євробачення-2018.

Для кожного Євробачення провідні виробники професійного звукового, мовленнєвого, сценічного, освітлювального та різного іншого обладнання традиційно надають свої найновіші та найдовершеніші апаратні й програмні рішення. Тому кожен наступний конкурс з технічної точки зору лише ускладнюється: організатори та учасники застосовують дедалі витонченіші технології роботи зі звуком, нові піротехнічні системи, ще складніше відеообладнання, нові сцени й освітлення, постійно вдосконалюють відеомеппінг та інші системи й прийоми.

Звісно ж, компанії-виробники дуже зацікавлені у тому, щоб потрапити у число офіційних технічних партнерів такого знакового музичного заходу. І надзвичайно енергійна (якщо не сказати більше) боротьба за право надати свої найкращі розробки Євробаченню ведеться безперервно й роками. А її апофеозом щорічно стає робота зведеної технічної комісії у складі представників офіційної мовленнєвої організації країни, котра приймає наступний конкурс (і перемогла на минулому), і групи фахівців від компаній-партнерів Євробачення, які спільно проводять відбір апаратури для майбутнього конкурсу.

Отже, з одного боку кожна компанія, котра бере участь в організації цього грандіозного шоу, що транслюється в живому ефірі на багатомільйонну аудиторію, тим самим добровільно накладає на себе колосальний тягар відповідальності. А з іншого - одна лише назва бренду у переліку офіційних технічних партнерів Eurovision Song Contest - це величезне досягнення для кожного виробника й розробника програмного забезпечення і разом з тим - показник рівня професіоналізму та рівня якості обладнання й програмних інструментів.

Ось чому Євробачення, залишаючись одним з найцікавіших і найзахоплюючих розважальних шоу планети, протягом десятиліть не лише привертає увагу, але й не перестає дивувати як просто любителів, так і спеціалістів новими технічними знахідками, а також високим рівнем інновацій і технічного креативу. І що характерно, якістю організації, розмахом і технічною досконалістю Eurovision Song Contest стабільно вражає навіть тих, хто категорично незадоволений власне музичною компонентою конкурсу та його одвічним політичним (націоналістичним) підтекстом.

Sennheiser на Євробаченні-2018

Цього року Sennheiser на правах саме офіційного технічного партнера конкурсу організувала для представників преси великий демонстраційний тур за лаштунками шоу в Лісабоні. З Eurovision Song Contest компанія співпрацює дуже й дуже давно, а бездротові мікрофонні системи та системи персонального моніторингу Sennheiser застосовуються на всіх концертах конкурсу відтоді, як вони були прийняті як новий стандарт для роботи з живим звуком у прямому ефірі. І зокрема саме завдяки таланту інженерів Sennheiser, на сценах Євробачення ми давно не помічаємо ні старих динаміків, ні дротових мікрофонів.

Як відомо, на хвилі грандіозного успіху порівняно простої і, тим не менш, переможної композиції Сальвадора Собрала, і через досить жорсткі фінансові обмеження керівництво телевізійної компанії Radio e Televisao de Portugal (RTP), офіційного телетранслятора Євробачення-2018, вирішило дещо змінити формат проведення шоу.

Як зазначив сам Сальвадор Собрал в одному з інтерв'ю після свого переможного виступу на Євробаченні-2017 у Києві, "музика - це не феєрверк, музика - це почуття". І з цим важко не погодитися. До того ж саме пісня Сальвадора встановила новий рекорд Eurovision Song Contest, набравши найбільшу кількість балів за всю історію конкурсу, і суддівських, і глядацьких, плюс, отримала відразу дві з трьох найпрестижніших премій Марселя Безансона: за артистизм та за кращу композицію.

Напевно, тут доречним буде уточнити, що до фіналу сучасного Євробачення більше не потрапляють великі оркестри та інструментальні колективи, як це було до 1998 року. Любов глядачів і, відповідно, прямий ефір конкурсу надовго відвоював собі живий голос виконавця, здобувши впевнену перемогу над інструментальною музикою. Втім, є також думка, що даний факт прямо зумовлений кратним збільшенням кількості учасників Євробачення (у 1956 році їх було всього семеро, а в 2018 - вже 43).

Sennheiser: за кулисами Евровидения-2018 есть, чему удивляться.

Один з 18 лінійних масивів L-Acoustics K2 над ареною Євробачення-2018.

З огляду на реалії, що склалися, Sennheiser спільно зі своїм португальським дистриб'ютором, компанією Magnelusa, як технічні партнери Eurovision Song Contest 2018 надали організаторам конкурсу бездротові мікрофонні системи Digital 6000, а також бездротові системи персонального моніторингу серії 2000 в особливій комплектації.

Зокрема, для планових репетицій виступів, котрі в лісабонській Altice Arena проводилися з 22 квітня, і для офіційного прес-центру Євробачення Sennheiser і Magnelusa передали 41 двоканальний приймач EM 6000, 74 бездротових поясних передавачі SK 6000, 68 бездротових ручних передавачів SKM 6000 з динамічними кардіоїдними мікрофонними капсюлями Sennheiser MD 9235 (для виконавців) і конденсаторними мікрофонними капсюлями Neumann KK 204 (для співробітників прес-центру та журналістів), 115 головних гарнітур з бездротовими мікрофонами Sennheiser у кастомній конфігурації (з кардіоїдними капсюлями), 6 спеціальних бездротових ручних передавачів SKM 9000 COM, 6 командних адаптерів KA 9000 COM, 21 зарядну станцію L 6000 з зарядними модулями для акумуляторів передавачів SK 6000, SKM 6000 і SKM 9000, 17 двоканальних моніторних передавачів SR 2050 IEM та 112 бездротових поясних моніторних приймачів EK 2000 IEM.

Аж так багато всього? Так, не мало. Але і це ще не все. Адже в нинішньому році в 63-му пісенному конкурсі Євробачення брали участь представники 43 країн світу. Згідно з розкладом заходу, 8 і 10 травня успішно пройшли прямі трансляції першого та другого півфіналів, а 12 травня в прямому ефірі транслювалася фінальна частина конкурсу. Основною мікрофонною системою згадана нами технічна комісія вибрала нову бездротову Sennheiser Digital 6000. І заздалегідь було узгоджено, що на Євробаченні-2018 всі артисти, ведучі та гості мають виступати (і виступали) з ручними передавачами SKM 6000, оснащеними динамічними мікрофонними капсюлями MD 9235, або з поясними SK 6000 і кастомними головними мікрофонами Sennheiser.

А для бездротового моніторингу Radio e Televisao de Portugal використовувала системи Sennheiser серії 2000, кожна з яких складалася з двоканального передавача SR 2050 IEM у рековій стійці, пасивної антени кругової поляризації A 5000-CP та комплекту поясних передавачів EK 2000 IEM для артистів. І потрібний комплект бездротових передавачів компанія Sennheiser надала з солідним запасом, щоб у ході виступів всі без винятку учасники конкурсу та спеціалісти технічних команд були гарантовано забезпечені найсучаснішою апаратурою для передачі й прийому високоякісного аудіосигналу.

Окрім усього перерахованого обладнання Sennheiser на Євробаченні-2018 також працювала велика бригада технічних фахівців компанії, котру на весь період проведення конкурсу очолив особисто Фолькер Шмітт, керівник відділу експлуатації та обслуговування клієнтського обладнання компанії Sennheiser. В обов'язки техніків компанії входило зокрема забезпечення всебічної технічної підтримки бездротових мікрофонних і персональних моніторних систем прямо на місці та вирішення будь-яких можливих питань, пов'язаних з роботою цієї апаратури.

Sennheiser: за кулисами Евровидения-2018 есть, чему удивляться.

Спеціаліст екстра-класу, в активі котрого - аудіозабезпечення безлічі масштабних заходів світового рівня, зокрема декількох церемоній відкриття Олімпійських ігор, керівник звукорежисерської команди Євробачення-2018, Даніель Бекерман, незважаючи на величезну відповідальність, створення системи звуку для цього конкурсу назвав мрією, до якої він прагнув усе своє життя.

Чи варто дивуватися тому, що з таким оснащенням звук на Євробаченні-2018 навіть найсуворіші критики змушені були визнати досконалим? Повірте, варто!

Колишня Pavilhao Atlantico, відома тепер під новою назвою Altice Arena, з дня свого відкриття вважалася надзвичайно важким в акустичному плані об'єктом. Тому інженерам компанії Jocavi Acoustic Panels довелося дуже серйозно попрацювати над тим, щоб скоротити час реверберації до прийнятних значень, і щоб звук шоу його глядачі чули в максимально можливій якості. А Даніелю Бекерману, керівнику звукорежисерської команди Євробачення-2018, знадобився увесь його багаторічний заслужений досвід організації систем відтворення аудіо на музичних заходах такого рівня й масштабів.

Втім, як зазначив пізніше сам Даніель, на цьому Євробаченні йому нарешті була надана довгоочікувана можливість реалізувати на практиці потенціал його "ідеальної аудіосистеми", котру він наразі спроектував спеціально для таких акустично складних об'єктів.

І як ми тепер знаємо, в конфігурації для Altice Arena система Даніеля Бекермана з 18 лінійних масивів L-Acoustics K2 та 239 підвісних сабвуферів SB28, об'єднаних мережею Dante, після ретельного налаштування звучала як єдине аудіоджерело, що відтворювало звук з однаково високою якістю в будь-якій точці глядацького залу. При цьому для задач мікшування, FOH, моніторингу, перевірок і програмування Даніель задіяв "всього" 15 консолей DiGiCo (SD7 і SD10).

Загалом же на сцені Євробачення-2018 працювало 260 тонн аудіоапаратури, котра відтворювала прекрасно збалансований звук фантастичної якості. Є, чому дивуватися, чи не так?

За матеріалами: www.audioxpress.com