Жовтень 25, 2019
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

ОГЛЯД SENNHEISER GSP 600: ПЕРША АУДІОФІЛЬСКА АЛЬТЕРНАТИВА ЗВИЧАЙНОЇ ІГРОВОЇ ГАРНІТУРІ

Дехто вважає, що спеціалізовані ігрові гарнітури якщо для чогось і годяться, то не для ігор точно. А виробляють їх виключно для того, щоб "рубати" гроші наївних геймерів, котрі впевнені, що без логотипу Razer або SteelSeries на вухах суперскіловими профі їм ніколи не стати.

Реальність, щоправда, раз по раз доводить, м'яко кажучи, певну примітивність таких узагальнень. Проте, постійно трапляється хтось, хто намагається довести, що сучасна геймерская гарнітура звук геймплея не може відтворювати краще, ніж хороші навушники, тим більше, навушники аудіофільського рівня. Чи все ж таки може? А коли таку гарнітуру розробила і випускає компанія, яка у світі вже понад 70 років відома якраз висококласними навушниками? Давайте перевіримо.

Про Sennheiser не так часто згадують на геймерських пабліках, і тому на фоні, скажімо, тих же HyperX, Corsair та інших Logitech, гарнітури цієї марки можуть виглядати, як продукт суто нішевий. Разом з тим, продукція компанії Sennheiser прекрасно знайома всім, хто займається звуком професійно. Не кажучи вже про те, що про цю марку щонайменше чув кожен, хто хоча б раз у житті вибирав хороші навушники для себе. Адже мова йде про одного з найбільших і найіменитіших виробників високоякісного аудіообладнання, котрий у всьому світі відомий, зокрема, й навушниками ...

І вже доволі давно у своїй колекції Sennheiser має цілу серію продуктів, орієнтованих, насамперед, на сучасних геймерів. І хоча деякі з цих пристроїв дійсно порівняно менш популярні, ніж вироби так званих "чисто ігрових брендів", позитивних відгуків про Sennheiser у Мережі нагуглити можна у будь-яких кількостях і з першого ж разу.

А класична дротова GSP 600, флагманська модель серії геймерських гарнітур Sennheiser, якнайкраще демонструє рішучий намір компанії вийти на лідерські позиції і в цьому сегменті ринку.

Забігаючи наперед, відзначимо, що геймера-початківця масивна зовнішність GSP 600 спочатку може ввести в оману. Але це коли на неї тільки дивитися. Та варто тільки одягти цю гарнітуру і буквально декілька хвилин послухати, щоб переконатися - це навушники дійсно суперзручні й відтворюють вони виключно класний звук з чітко визначеними фірмовими Sennheiser-івськими басами.

А якщо в GSP 600 ще й пограти, до того ж не 10 хвилин, а годинки десь 3-4, то поступово починаєш звертати увагу не лише на продуману ергономіку моделі та прекрасну звукоізоляцію, але й на якість та глибину звуку, завдяки якому у грі нарешті то можна чути все, кожну деталь, і саме так, як було задумано її розробниками. Плюс - класний мікрофон, кабель правильної довжини, зручне управління та інші важливі нюанси, значення яких оцінити може тільки справжній геймер.

А от тепер, як то кажуть, можна й більш детально. Отже

Sennheiser GSP 600 - комплектація та дизайн
У фірмовій коробці, окрім самої гарнітури і посібника користувача, містяться також пара кабелів - на 2.5 метра з двома штекерами mini Jack (по одному для мікрофона й навушників) і короткий, на 1.5 метра з одним "міні-джеком". Обидва кабелі м'які, але мають щільну нейлонову оплітку, яка захищатиме їх від пошкоджень.

Через те, що це повнорозмірна дротова гарнітура з навушниками закритого типу, і до того ж вона розроблена спеціально для сучасних геймерів, у котрих нині в моді агресивні форми, то GSP 600 виглядає вельми потужно. І легкою теж називати її навряд чи варто - все-таки 395 грамів на голові так чи інакше, але відчуваються.

Sennheiser, як відомо, вміє робити навушники набагато легшими і елегантнішими, як, наприклад, моделі серії Momentum (зокрема й дротові), що просто захоплюють лаконічною і надзвичайно стильною конструкцією. Та у цьому конкретному випадку данина геймерскій моді очевидна.

GSP 600 не схожа на звичайні "музичні" навушники преміум-класу, вона просто інша, і стиль у неї зовсім інший. У зовнішньому дизайні домінує чорний пластик, на фоні якого, втім, дуже органічно виглядають потужні сріблясті шарніри під metallic та контрастні червоні вставки. Не те щоб дуже ефектно, але й не нудно - в міру. Та на любителя, котрому подобаються такий екстер'єр і таке поєднання кольорів.

Що ж відносно інтер'єру, то виглядає він теж відповідно і вельми непогано. Навушники оснащені широкими охоплюючими накладками з зовнішнім покриттям із чорного шкірзаму, і внутрішнім - з приємної на дотик штучної замші, всередині - полімерний наповнювач з піни з ефектом пам'яті. І на вигляд дуже пристойно, і ця "замша" має досить корисні властивості: вона приємно охолоджує шкіру і разом з тим не дає накладкам навушників липнути до шкіри голови, навіть коли в розпал гри стає дуже спекотно.

Sennheiser GSP 600 не має окремого пульта управління на кабелі. Гучність звуку регулюється великим "колесом" на правому навушнику. Рішення просте і практичне, хоча, напевно, сподобається не всім.

Sennheiser GSP 600 - масивна, та ... дуже зручна
У GSP 600 чашки навушників до оголів'я прикріплені дещо незвичним способом. Конструкція кріплення більше нагадує традиційну "вилку", однак навушники прикріплені тільки з одного боку, а не з обох. Таке рішення має відразу кілька важливих переваг. По-перше, навушники досить широкі, але не дуже, чим GSP 600 вдало відрізняється від більшості моделей з типовим одноточковим кріпленням чашок. А по-друге, така конструкція дає можливість налаштовувати позицію навушників не лише по вертикалі, але й по горизонталі й в порівняно широкому діапазоні. І це безумовний плюс моделі.

Система регулювання GSP 600 теж проста й ефективна. Складається вона з двох незалежних механизмів. Перший, стандартний дає змогу швидко підібрати оптимальну ширину оголів'я, а отже й висоту розміщення навушників на голові. Регулятори працюють плавно, кожне їхнє положення чітко фіксується. Діапазон регулювання не надто широкий, але для переважної більшості користувачів його вистачить із запасом.

За допомогою другого механізму налаштовується тиск навушників. Повзунки-регулятори вбудовані безпосередньо в оголів'я і налаштування здійснюється шляхом простого їх зміщення. Зміни від цього практично непомітні, та усвідомлення того, навіщо налаштовувати ще і якийсь тиск приходить після декількох годин у грі, коли одним рухом можна послабити навушники і зняти зайву напругу. Сам виробник назвав цю фічу Adjustable Contact Pressure, тобто, буквально "регульований тиск у точці контакту".

Sennheiser GSP 600 - гарнітура насправді досить важка. Однак сконструйована вона так, що всі її 395 грамів розподіляються рівномірно, тому вона завжди надійно сидить на своєму місці, але при цьому дуже довго не втомлює і не заважає грати. Окрім складної конструкції значною мірою цьому сприяють також об'ємні накладки амбушюр навушників.

Завдяки м'якому наповнювачу з ефектом пам'яті гарнітура майже миттєво адаптується до форми голови і конфігурації обличчя. Навушники щільно охоплюють вуха і добре захищають слух від зовнішнього звукового фону. Не якихось окремих звуків, а саме тривалого фонового шуму (шуму міської вулиці, буркотіння телевізора у сусідній кімнаті, чужої музики, гулу робочих інструментів за стіною тощо). Така пасивна звукоізоляція (а це якраз вона і є) потрібна, насамперед, для того, щоб тримати звук всередині навушників і не давати йому проникати між накладками й головою, зберігаючи тим самим інтенсивність низьких частот на необхідному рівні. І разом з тим вона ще й залишає можливість вчасно розчути щось важливе (голоси, дзвінок смартфона, собаку), що теж дуже зручно.

Sennheiser GSP 600 - а як із якістю зв'язку?
У GSP 600 тримач мікрофона (теж немаленький і масивний на вигляд, як і сама гарнітура) прикріплений до зовнішньої сторони лівого навушника. Виконаний він повністю з пластику і негнучкий, тому ближче чи далі тримач не зміщується, а все налаштування роботи мікрофона обмежується виключно переведенням тримача у горизонтальну (ВКЛ) або вертикальну (ВИКЛ) позицію. Це зручно, але якось дуже вже спрощено. А вся справа в тому, що у геймерскої GSP 600 мікрофон служить виключно для максимально якісної передачі голосу користувача, і цю задачу він виконує більш ніж дуже добре.

Почнемо з того, що мікрофон у цієї моделі точно зорієнтований і дуже чутливий, тому просто немає потреби морочитися з рівнями посилення звуку. Простіше кажучи, не потрібно нічого доналаштовувати і, що найголовніше, не потрібно кричати, щоб вас почули через перешкоди і звук геймплея. З GSP 600 про такі проблеми взагалі можна забути. Її мікрофон навіть у дуже непростому акустичному оточенні працює набагато краще, ніж мікрофони конкурентних моделей, і гарантовано забезпечує чітке й виразне звучання мовлення.

Він, звичайно, трохи стискає звук, тому інструментальне аудіо, наприклад, навряд чи передаватиме так само класно. Але щодо якості голосового зв'язку можете не сумніватися - ваш голос тіммейти точно почують, завжди і в будь-якій грі. І не лише вони. Штатного мікрофона GSP 600 вистачає і для голосового чату, для професійного коментування ігор або запису сюжетного супроводу, і навіть для редагування відео. Втім, для роботи зі звуком для відео та ігор Sennheiser має більш підходящі мікрофони.

Sennheiser GSP 600 - якість звуку у грі
Модель GSP 600 не підтримує об'ємний звук, тільки стерео, що в певних ігрових моментах викликає відвертий жаль. І, проте, в цій гарнітурі абсолютно без зусиль визначаєш напрямок обстрілу в Overwatch чи в Black Squad, наприклад, а звук будь-якої гри вона передає з усією його повнотою і з найвищою деталізацією. І з дуже характерною, просто-таки життєвою теплотою, й так, що кожен постріл з гвинтівки навіть у старій Mafia III звучить, як на полігоні (не кажучи вже про CS:GO), а двигун на високих в Crew 2 - як на треку - так само природно, переконливо і вражаюче.

Звичайно, як і належить спеціальній геймерскій гарнітурі такого рівня, GSP 600 найкраще відтворює низькі басові тони (завдяки чому віртуальні стрілянина і вибухи в шутерах звучать чи не крутіше, ніж у "реалі") і незмінно забезпечує справжнє відчуття простору, прекрасно відображаючи як напрямок, так і дистанцію до джерел звуків не тільки в горизонтальній, а й у вертикальній площинах.

У діапазоні середніх і високих навушники в певних ігрових моментах іноді трохи просідають. Однак, треба віддати їм належне, завжди намагаються тримати під контролем середні, і якомога ретельніше опрацьовувати високі. Це дуже чітко простежується, скажімо, в першій Battlefield, строкате аудіорозмаїття котрої, як відомо, витягують далеко не кожні навушники, навіть з дорогих. А GSP 600 в буквальному сенсі візуалізує сцену бою, даючи змогу добре відчувати відстань до будь-яких джерел звуку. А це, як ми всі добре знаємо, у сучасному шутері - справа першорядна, оскільки прогаяти суперника, що швидко наближається це істотний ризик моментально ... вибути із гри. Отже, коли виникне запитання щодо ціни цієї гарнітури, то більшість досвідчених геймерів платять саме за це - за можливість вчасно чути все і миттєво реагувати на найнесподіваніші зміни в ігровій обстановці.

Sennheiser GSP 600 - фільми й музика
Скажемо відразу, коли ви дивитеся переважно екшн, то від GSP 600 ви будете у цілковитому захваті. Але й сучасну кінофантастику гарнітура теж "витягує" більш ніж достойно. Буде можливість, послухайте, скажімо, "Прибуття", "Вартових Галактики" (будь-яку частину). Запевняємо, GSP 600 точно не розчарує. Все, що гуде, вибухає та бабахає, звучатиме так, що ви забудете про все на світі (навіть про те, що фільм слухаєте у звичайній гарнітурі, а не в топових навушниках для ТВ).

З якістю відтворення музики ситуація загалом така ж. Гарнітура чітко фокусується на низьких і середніх. І завдяки якісній звукоізоляції на цю її особливість звертаєш увагу буквально відразу ж, варто лише увімкнути перший же музичний трек (бажано, у FLAC - для більшої переконливості). На відміну від геймплея, GSP 600, можливо, не щоразу радуватиме супердеталізованим звучанням музичної композиції. Та зате вона вміє подавати звук напрочуд м'яко і навіть ніжно (як то кажуть, без зайвого "напрягу"), невимушено "прощає" явно слабкі місця в запису треку і часом просто заворожує відмінною якістю і збалансованістю звучання. Ніби ненав'язливо нагадуючи, що слухаєте ви, як-не-як, фірмову Sennheiser, а не аби що ...

Так, баси будуть домінувати майже завжди, і з цим нічого не поробиш. Але, знову ж таки, це зовсім не означає, що GSP 600 "тиснутиме" на слух в стилі поганого "клубняка". І тому GSP 600 краще підходить для музики, практично будь-якої (ми слухали рок, джаз, драм-н-бейс, класику, трохи різної "попси" і саундтреки з фільмів), ніж переважна більшість ігрових гарнітур. Та й баси у неї теж фірмові - їх іноді більше, ніж хотілося б чути. Але вони завжди достатньою мірою глибокі, вони різноманітні, і водночас вони плавні, іноді якісь навіть розслаблюючі (та не поспішайте думати, що їм не вистачає потужності чи ваги) і завжди передбачувані. Послухайте в GSP 600 насичену джазову композицію, і ви зрозумієте, що своєю природною басовитістю ця гарнітура нічого не псує, а може й навпаки - згладить деякі особливо "різкі" нюанси звучання.

Середні ... З середніми у GSP 600 розібратися значно важче. Просто тому, що у всій своїй красі вони можуть простежуватися лише у ті моменти, коли гарнітура через свою геймерську спеціалізацію змушена підрізати "низи" й "верхи", що буває не часто. До того ж, і в такі моменти вона ніби рефлекторно пом'якшує і "середину" теж, роблячи її якоюсь сіруватою. З іншого боку, це вже однозначно - кому як. Оскільки через цю особливість моделі певні композиції романтичних жанрів (джаз, блюз, балади, в тому числі й акустичні) і особливо ті з них, де переважає вокал, звучать підкреслено глибше і ... інтимніше.

А ось з верхніми частотами у GSP 600 все просто, задяки їх надзвичайній раритетності. Аж до того, що це більше схоже на таємну "змову" виробника. Та зате в GSP 600 можна сміливо слухати всякий аудіомотлох та халтурні записи без ризику пошкодити слух чи критично вразити власне аудіофільське достоїнство. Ні, "високі" GSP 600 теж відтворює загалом добре і корректно, та дуже вже швидко. Ну, ось так її навчили, інакше не скажеш ...

Так чи інакше, але аудіосцена у GSP 600 видається дуже широкою, як для навушників закритого типу. І з розташуванням джерел звуку - все прекрасно (окремі інструменти в міксі розрізняються легко), так само, як і з динамікою - всюди, де потрібно, гарнітура чітко відображає різницю в рівнях гучності, але, повторимося, не тисне і не втомлює звуком. А ще у GSP 600 імпеданс занижений і перетворювачі дуже якісні. Так що, цю гарнітуру можна без проблем юзати не лише з ПК і з ігровими консолями, а й з мобільним пристроями. Наприклад, коли захочеться (або виникне така потреба) пограти з хорошим звуком на смартфоні чи планшеті. Або ж просто послухати музику, можна навіть на ходу (для цього в комплекті якраз і передбачений короткий півтораметровий кабель зі стандартним 3.5-мм "міні-джеком").

Sennheiser GSP 600 vs. GSP 500 - у чому різниця?
Про 500-у ми вже написали окремий огляд. Тому дуже коротко. GSP 600 - гарнітура з закритими навушниками, GSP 500 - з відкритими (навіщо, читайте в огляді), тому відрізняються вони ще й рівнем звукового тиску (107 дБ у GSP 500 і 112 дБ у GSP 600). А також вагою (GSP 500 на 37 г легша) і ціною (GSP 600 трохи дорожча). Обидві моделі комплектуються 28-омними "банками" зі зниженими імпедансом і однаковим частотним діапазоном - 10-30000 Гц.

Про чисто суб'єктивні враження. Обидві моделі зовні дуже схожі, але на голові відчуваються по-різному. Різниця ця невелика, але вона є, до того ж на користь GSP 600. Амбушюри у Sennheiser GSP 500 сидять щільніше й міцніше, що є добре, коли маєш звичку активно мотати головою у грі, але гірше, коли граєш довше, ніж звичайно. Варто відзначити також, що амбушюри у GSP 500 мають менш "ексклюзивніше" покриття на внутрішній поверхні. Плюс (або мінус?), через те, що навушники у GSP 500 - відкриті, звучать вони трохи тихіше. І в теорії, така конструкція краще підходить для тривалих ігор. Однак сам автор цього огляду в будь-якому випадку віддав би перевагу більш ергономічній і більш "басовитій" Sennheiser GSP 600. Ну от якось так...