Лютий 4, 2019
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

ПОВНЕ ЗАНУРЕННЯ В АУДІОАТМОСФЕРУ ІГРОВОГО СВІТУ! ОГЛЯД ГАРНІТУРИ SENNHEISER GSP 550 З 7.1-КАНАЛЬНИМ ЗВУКОМ.

Як відомо, що люди, котрі, скажімо так, трохи знаються на звуці, і більшість з тих, хто з ним працює професійно, до гарнітур та навушників, розроблених спеціально для ігрових додатків, ставляться, м'яко кажучи, скептично. І не безпідставно. Так вже склалося історично, що так звані геймерські навушники у більшості своїй за співвідношенням ціна/якість помітно відрізняються від "музичних" моделей, і не в кращу сторону. Звичайні "вуха" звук ігор відтворюють точно не гірше, а то й значно якісніше, ніж спеціалізовані ігрові.

Втім і серед геймерських теж іноді трапляються вкрай цікаві екземпляри. Про один з них ми й розповімо у цьому огляді. Модель GSP 550 компанія Sennheiser офіційно анонсувала рік тому, й до сьогоднішнього дня вона вже встигла стати до певної міри навіть популярною в Україні. Незважаючи на те, що з самого початку продажів і по сьогоднішній день ця гарнітура досить успішно не вписується в параметри, що нині вважаються стандартом для аудіопристроїв, орієнтованих на сучасних геймерів. Та краще про все по порядку. Отже:

#1. Sennheiser GSP 550 - комплектація
Як і всі без винятку навушники Sennheiser, GSP 550 продається у фірмовій картонній коробці, всередині якої окрім самої гарнітури є ще пара незвичайних на вигляд кабелів і трохи технічної документації (з якої коротку інструкцію з підключення, між іншим, хоча б разок прочитати треба обов'язково).

Почнемо з кабелів. Оскільки GSP 550 - це USB-гарнітура, то до ігрового комп'ютера вона штатно підключається через порт USB. Але не просто так. Кабель у неї складається з двох частин. Довша (1.7 метра) з одного боку має 2.5-мм штекер, яким підключається безпосередньо до гарнітури, а з іншого - те, що сам виробник називає 3D Dongle - невеликий девайс з кнопкою, світлодіодним індикатором та роз'ємом microUSB (про нього ми ще згадаємо ). Друга, коротша частина (1.2 м) - це по суті звичайнісінький кабель-адаптер microUSB-на-USB, котрий підключається, відповідно, одним кінцем до згаданого роз'єму 3D Dongle, а іншим - до USB-порту комп'ютера.

Загалом виходить, що GSP 550 комплектується майже 3-метровим кабелем, якого з великим запасом вистачає, щоб підключити гарнітуру до ігрового комп'ютера і щоб він (кабель, тобто) потім не сковував рухів і не заважав нормально грати. До речі, коли підключаєш GSP 550 вперше, то кабель у роз'єм microUSB треба вставляти з невеликим зусиллям і до упору, інакше потім доведеться довго з'ясовувати, чому навушники звучать "якось дивно".

Тому й мануал читати-таки треба, і чим уважніше, тим менше часу буде згаяно на підключення та налаштування гарнітури. І справа в даному конкретному випадку - не лише в незвичному кабелі та штекерах. Sennheiser GSP 550, як і всі сучасні комп'ютерні навушники технологію Plug&Play, звичайно, підтримує. Однак просто підключити її до вільного USB-порту недостатньо. Треба ще скачати і встановити спеціальний додаток для неї і потім його теж налаштувати. На все про все - декілька хвилин, лише за умови, що не полінувався попередньо переглянути мануал, де написано, що саме і в якій послідовності слід зробити.

#2. Sennheiser GSP 550 - дизайн та якість виготовлення
Виглядає GSP 550, як бачимо, дуже характерно, адже це, насамперед, все-таки ігрова гарнітура. Але, віддамо належне дизайнерам Sennheiser, геймерськими "фічами" вони аж занадто перейматися не стали. Так, футуристичність і навіть певною мірою агресія у дизайні очевидні, але досить скромні, якщо порівнювати з конкурентними виробами, і головне, без усіляких червоних наліпок і малокорисних, але яскравих підсвіток, що ніяк не вийдуть з моди.

З кольорами у GSP 550, як бачимо, розмаїття теж більш, ніж небагате: на загальному чорному фоні контрастують лише алюмінієві кронштейни в сірому металіку, що ними навушники кріпляться до оголів'я, плюс, темно-зелені декоративні накладки по бокам - ось і вся "кольорова гамма".

Навушники мають округлу форму, під пластиковими накладками оголів'я приховані регулятори висоти. Фіксатори досить жорсткі, але чашки по направляючих ковзають дуже плавно. Оголів'я у GSP 550 широке й товсте, на металевій рамі, в яку вбудовані спеціальні слайдери. Це, звичайно, теж ніяка не данина моді, а регулятори тиску навушників. Інакше кажучи, у цієї моделі навушники регулюються у двох площинах - і в горизонтальній, і у вертикальній, і завдяки всій цій системі шарнірів можна швидко налаштувати тиск навушників в точках контакту з головою, щоб грати було зручніше або в залежності від ситуації.

За дугою оголів'я, на зовнішніх сторонах обох чашок навушників передбачені невеликі чорні решітки з отворами за ними. Це теж не просто вентиляція (хоча й вона теж). За цими маленькими решітками розташовані камери перетворювачів, що дуже красномовно "натякають" на нестандартну, як за геймерським мірками, конструкцію GSP 550. Навушники у неї відкриті. Чому так, і що це дає, розповімо трохи згодом.

Відзначимо також, що у GSP 550 до правого навушника прикріплений поворотний тримач мікрофона, а на лівому розташований великий регулятор рівня гучності (він же - вимикач).

Що ж стосовно якості виготовлення, то в цьому плані в Sennheiser традиційно на дрібниці не розмінюються. У GSP 550 кожен елемент виконаний з максимальною ретельністю і з якісних матеріалів. Накладки амбушюр змінні й обшиті штучним оксамитом, під ним - особливий полімерний наповнювач з ефектом пам'яті. Відкрита конструкція сприяє тому, що всередину навушників повітря надходить вільно, а завдяки "дихаючим" накладкам і ергономіці оголів'я GSP 550 завжди щільно прилягає до голови, але не тисне, не липне до вух і не перегріває шкіру, навіть коли під час гри буває гаряче.

У цілому ж, геймерского в дизайні GSP 550 рівно стільки, щоб було зрозуміло: це не мобільні навушники і вони явно не для міста. Втім, якщо у власника вистачає оригінальності, щоб закинути ігровий ноут в рюкзак і слухати музику з нього безпосередньо в гарнітурі, то хто ж йому завадить?

#3. Sennheiser GSP 550 - підгонка
Насправді, про те, як швидко й правильно налаштувати нову гарнітуру, розробник теж розповідає в короткому посібнику користувача, притому в дуже доступній формі і по суті. Так що, повторимося, з огляду на специфіку даного девайсу заглянути в мануал точно зайвим не буде. Та про деякі найважливіші моменти зараз розповімо.

У GSP 550, як ми вже сказали, тримач мікрофона розташований зліва і, за задумом дизайнерів, він ніби виростає з великої круглої "шайби", що міститься на зовнішній стороні лівої чашки. Точно така ж "шайба", тільки без мікрофона, є й на правій чашці (і відіграє роль регулятора звуку), тому конструкція навіть з урахуванням розмірів тримача виглядає логічно й збалансовано. Простим рухом мікрофон в будь-який момент можна встановити в зручне положення або так само швидко й просто прибрати його зовсім, коли він не потрібен (скажімо, коли в грі розмовляти ні з ким чи коли за компом просто слухаєш музику).

Тримач не гнучкий, але у вертикальній площині діапазон його позицій більш ніж достатній. Навіть користувач з досить великою головою мікрофон своєї GSP 550 може без проблем встановити на рівні підборіддя. І таке положення якнайкраще підходить для тих ситуацій, коли доводиться розмовляти швидко, часто й голосно - якщо мікрофон розташувати трохи нижче рота, то йому не потрібно буде фільтрувати суцільний потік шиплячих і свистячих звуків, і тіммейти в ефірі чують нормальне мовлення без перешкод.

Додамо також, що у GSP 550 мікрофон вмикається тільки тоді, коли кут між оголів'ям та тримачем становить приблизно 90 градусів. І щоб повністю вимкнути мікрофон, треба лише перевести тримач з горизонтального у вертикальне положення, тобто просто підняти його догори. Рішення надійне й дуже практичне, насамперед, у тих ситуаціях, коли сам виходиш з матчу, а гра ще триває і не можна відволікати тіммейтів. Не потрібно відключати звук клавішами - просто підняв мікрофон і точно знаєш, що тебе ніхто не чує, і сам ти нікому не заважатимеш своїми коментарями.

З другої ж "шайбою" - ще простіше. Це фактично стандартний регулятор звуку, зовні він великий, але працює звичайно і, як зараз кажуть, інтуїтивно зрозуміло: крутимо вліво (у бік потилиці) - гучність зменшується аж до повного відключення навушників, повертаємо вправо - GSP 550 вмикається, а потім поступово збільшується гучність звуку. Від увімкнення до максимуму - всього 180 градусів, "клік" увімкнення відчутний чітко, "шайба" провертається плавно і з невеликим опором. Так що, рівні гучності GSP 550 фіксує й утримує завжди чітко, і що теж важливо - без будь-якого шурхіту, потріскувань чи інших чутних перешкод в навушниках в процесі регулювання гучності.

Ще один важливий етап підгонки GSP 550 - це вибір комфортного рівня контакту навушників з головою, тобто, тиску. Він, як ми згадували раніше, у цієї моделі налаштовується вбудованими в оголів'я регуляторами. Їх два окремих, по одному для лівого і правого навушників. "На мінімалках" GSP 550 на шкіру голови тисне досить сильно, тому, коли голова велика, то спочатку треба трохи попрацювати з регуляторами і вибрати оптимальний для себе рівень тиску, плюс, потім вже по ходу гри, ще посунути слайдери, щоб гарнітура сиділа достатньо щільно, але не втомлювала.

Та у будь-якому випадку такий механізм регулювання тиску - рішення вкрай практичне й теж ніби як інтуїтивне. Принаймні, звикаєш до нього відразу, і час від часу ловиш себе на тому, що іноді, після 3-4 годин у грі, просто на автоматі послаблює трохи тиск навушників, щоб прибрати зайву напругу. А вона іноді буває. І мова не лише про суто ігрову напругу. GSP 550 все ж таки досить важкувата. Та, завдяки добре продуманій ергономіці, вона не втомлює, тому грати у ній можна як завгодно довго. Але все ж таки вага гарнітури відчувається, а якщо "залипнути" у якій-небудь новій грі на цілий день, то оголів'я і тиск навушників з часом доводиться регулювати заново.

#4. Sennheiser GSP 550 - софт
Програмне забезпечення, а саме фірмовий додаток Sennheiser - це окремий, але вкрай важливий елемент Sennheiser GSP 550, оскільки без нього в повній мірі скористатися перевагами вбудованої саунд-карти гарнітури просто не вийде. А воно того таки варто ...

Додаток повністю безкоштовний, завантажити його можна прямо з фірмового сайту Sennheiser, встановлюється прога швидко і багато місця не займає. Після завершення короткої процедури установки в треї компа з'являється іконка з фірмовим лого компанії. Клікаємо по ній - і відкривається маленьке чорно-червоне віконце. Меню додатка теж спрощене максимально, основних розділів всього 3 (кожен відкривається кнопочкою з відповідним символом), плюс, кнопка "Dolby".

Перший розділ - "Еквалайзер", у нього передбачено чотири режими: OFF (вимкнений), MUSIC, ESPORT та GAME. Якщо вас наразі теж дуже зацікавило, чим відрізняються перераховані пресети еквалайзера, особливо два останніх - ESPORT і GAME, то, забігаючи трохи наперед, відповідаємо.

У режимі MUSIC навушники дещо піднімають низькі, але помітно знижують високі й середні, тому звук композиції стає більш плавним, але просідає деталізація і неприємно звужується аудіосцена. У режимі GAME отримуємо приблизно те ж саме. Щоправда, басів трохи менше, якщо порівнювати з MUSIC, але вистачає, щоб всі вибухи й постріли у грі "бабахали" ще крутіше.

А ось у режимі ESPORT навушники взагалі перестають акцентувати баси і фактично повністю їх вбивають, зате значно краще підкреслюють просторовість звучання (якщо вона є) і створюють такий собі ненав'язливий ефект м'якого "відлуння", даючи змогу краще чути, наприклад, кроки супротивників та інші важливі аудіонюанси геймплея. Та якщо чесно, то еквалайзер у такому вигляді - це штука суто декоративна. Бо на практиці виходить, що він хоч і є та навіть певну користь якусь має, але без нього, точніше, коли він OFF, GSP 550 звучить однозначно краще, набагато потужніше і природніше.

Наступний розділ в меню програми - NOISE REDUCTION, тобто, "Шумопригнічення". І розповісти про нього можна лише те, що відношення ця фіча має не до навушників, а до мікрофона гарнітури. І потрібна у тих випадках, коли граєш у якомусь галасливому оточенні - допомагає прибрати фонові шуми, щоб вони не потрапляли у ігровій ефір і не дратували тіммейтів.

Остання кнопка в меню - SIDETONE - активує один з режимів тестування мікрофона. Тобто в цьому режимі навушники гарнітури відтворюють все, що у той же час "чує" її ж мікрофон, зокрема й голос користувача. Режимів теж чотири: OFF, LOW, MID та HIGH. Функція практична (завжди можна послухати, як звучить власний голос в ефірі гри), але для GSP 550 явно не найважливіша, з огляду на те, що навушники у цієї моделі мають відкрите акустичне оформлення, а мікрофон вузькоспрямований, налаштований відмінно і нічого зайвого просто не ловить.

Ну і, нарешті, кнопка "Dolby". У додатку вона вмикає-вимикає той самий ненависний усім меломанами світу режим моделювання 7.1-канального звуку. Такий же вимикач, тільки не віртуальний, а у вигляді справжньої кнопки, є й на "донглі". І там, і там білий колір індикатора вказує на те, що режим 7.1 увімкнений, а червоний - вимкнений.

Коротко про те, що являє собою технологія моделювання 7.1-канального звуку у тій її версії, яка реалізована в GSP 550. Як неважко помітити, гарнітура оснащена двома навушниками, і в кожному з них розміщені по одному перетворювачу. Отже, GSP 550 є аудіосистемою 2.0. Однак інженери Sennheiser у співпраці з фахівцями Dolby Surround розробили рішення, що дає цій системі змогу моделювати звучання відразу семи окремих динаміків та одного сабвуфера, тобто повноцінної системи 7.1.

Само собою, з точки зору людини, котра вважає себе справжнім аудіофілом, такий спосіб передачі звука є страшним і абсолютно неприпустимим "погано". Та чи варто в даному випадку перейматися цим аж до такої міри? Гарнітура хоч й ігрова (про що виробник пише на коробці великими літерами, щоб ніхто не переплутав), але саме у грі, коли більшість часу просто ніколи вслухатися в усі відтінки тамтешніх звуків, такого 7.1-канального аудіо вистачає і навіть з запасом, у чому автори огляду переконалися особисто і неодноразово. Детальніше про це - в наступному розділі.

Відзначимо ще, що комп гарнітуру Sennheiser GSP 550 розпізнає, як два різних пристрої відтворення: один з них використовується як пристрій зв'язку, а другий - як, власне, пристрій відтворення. Таким чином, з GSP 550 внутрішньоігрові чати й самі ігри отримують певну аудіонезалежність, що само по собі дуже корисно, передусім, у іграх.

#5. Sennheiser GSP 550 - якість звуку та мікрофон
Отже, спочатку про особливості звучання цієї гарнітури загалом, потім - декілька слів про те, як навушники поводяться в іграх, і потім ще трохи про особисті враження від мікрофона. Знову ж таки, автори огляду дружно впевнені, що насправді так звані ігрові навушники і гарнітури від звичайних нічим, окрім назви не відрізняються (та й не повинні, мабуть...). Геймерська гарнітура має бути, по-перше, просто закритою, щоб добре ізолювати слух від зовнішніх звуків і допомагати краще чути гру (а особливо, супротивників у ній), по-друге, максимально надійною, але комфортною (адже не завжди є можливість зробити перерву, щоб "дати вухам подихати"), і по-третє, оснащуватися класним мікрофоном. Все перераховане, само собою - чистий суб'єктивізм.

Отже, вдалу конструкцію і хорошу ергономіку моделі ми вже відзначили, і зараз - про її акустичні особливості, котрими вона, як показало тестування, теж дивувати вміє. GSP 550 добре локалізує і деталізує звуки (як усі "неігрові" Sennheiser такого рівня), але через свою геймерську спеціалізацію авансом "заряджена" на виразніше акцентування "низів" і виконує цю роботу стабільно й успішно. Тому всі постріли, черги, вибухи, рев моторів, гул, гуркіт та інші акустичні ефекти, де баси на перших ролях, ця гарнітура відпрацьовує з надзвичайною ретельністю і в той же час легко й невимушено, як і належить.

Тут варто нагадати, що Sennheiser GSP 550 оснащена вбудованою звуковою картою, і джерело відтворення звуку їй, як то кажуть, байдуже. Для нормальної роботи їй підходить будь-який комп із сумісною операційною системою. Таке рішення можна навіть трошки покритикувати, та чи варто? Зрештою, коли у наявності не найновіший/найпрокачаніший/найдорожчий ігровий комп'ютер (а то й взагалі - звичайний ноут чи смартфон який-небудь), а саме з такими геймерів була, є і буде переважна більшість, то їм GSP 550 однозначно сподобається. Якщо ж машина укомплектована топовою саундкартою, то, напевно, ще на етапі покупки у її щасливого власника має бути чітке усвідомлення того факту, що для такої техніки й навушники/акустика потрібні, як мінімум, рівнем не нижче, чи не так?

Отже, коли при першому ж прослуховуванні вам теж здалося, що характер у GSP 550 переважно басовий, то ви абсолютно праві, і в цьому немає жодних сумнівів. Більш того, цей свій характер у всій його красі гарнітура демонструє за першої ж можливості. Бас у неї потужний, виразний й інколи навіть агресивний, а якщо накрутити рівень гучності ближче до максимального, то він стає просто глобальним. У такі моменти він тисне своєю інтенсивністю і геть "ріже" інші частоти. Однак на 50-80% гучності баси у GSP 550, як море - їх потужність більше відчуваєш, ніж чуєш, вони ледь помітніше акцентовані, але звучать зовсім без надмірного ентузіазму й перебільшень.

Навушники GSP 550 вибудовують і дуже впевнено тримають надзвичайно широку аудіосцену, а також рівною мірою чітко та якісно позиціонують джерела звуку, і не тільки в іграх. Для музики й кіно ця гарнітура, звичайно ж, теж годиться, і в цілому з "неігровим" аудіо вправляється вона теж пристойно (щоправда, без режиму Dolby Surround виходить це у неї чомусь набагато краще). А якщо полюбляєте "важкі" в акустичному плані композиції й фільми, то тут вже GSP 550 може просто зачарувати своїм умінням подати баси саме так, як треба.

На дефолтних налаштуваннях навушники видають яскравий, дещо прохолодний, але виразний і надзвичайно деталізований звук. Тому штатний еквалайзер у них, як ми вже сказали - виключно для годиться чи під ситуацію. Коли хочеться, щоб звук став більш ефектнішим і глибшим, вмикаємо режим MUSIC або GAME. У режимі ESPORT навушники прибирають баси і піднімають середні частоти, через що звук миттєво стає біднішим і сухішим, але за рахунок цього краще окреслюються навіть найдрібніші нюанси аудіоряду. Коли чуєш цей ефект уперше, то він трохи навіть шокує. В Battlefield V, наприклад, GSP 550 часом прямо тисне хвилею нової аудіоінформації. Починаєш раптом чути силу-силенну якихось віддалених шарудінь, пострілів або голосів, а все, що ближче, звучить так, ніби опинилося ось зовсім поряд. Доводиться заново вчитися слухати гру і звикати до того, що всі вороги "звучать" тепер набагато чіткіше і тому значно ближче. Це має свої переваги - отримуєш більше часу на оцінку події і реакцію, але спочатку це помітно так "напрягає".

Тепер трохи докладніше про технологію моделювання 7.1-канального звуку. GSP 550 наочно демонструє, що старання інженерів Sennheiser і Dolby Surround не були даремними. У грі 7.1-канальний звук, хоч він і несправжній, проте, створює досить цікавий просторовий ефект, що віддалено нагадує відлуння. Через що у тій же Battlefield V іноді здається, що граєш не в гарнітурі, а у справжній касці - так змінюється сприйняття навколишнього звукового фону. Чи є в такому моделюванні якийсь сенс?

У перші хвилини, коли намагаєшся спеціально вслухатися у цей новий ефект, автоматично виникає впевненість, що він явно зайвий (м'яко кажучи). Повторимося, навушники GSP 550 з позиціонуванням джерел звуку і його деталізацією добре вправляються і в нормальному режимі стерео, гра в них звучить відмінно і без всіх цих дивних ревербацій та "відлунь". Та в Sennheiser, мабуть, вирішили, що топова модель геймерской серії (GSP 600, нинішня флагманська, вийшла пізніше) повинна і може запропонувати своєму користувачеві більше, ніж класний стереозвук. І, очевидно, не прогадали ...

Щоб у цьому переконатися "по-грамотному", ми спочатку послухали в GSP 550 декілька простих тестів для систем Dolby Surround (гугляться без проблем). Перше враження: режим моделювання 7.1-канального звуку помітно розширює і без того немаленьку аудіосцену (звідси - згаданий ефект відлуння). Ну а потім просто грали. Кілька хвилин у нормальному шутері з поперемінним перемиканням між стерео і 7.1 - і відразу ж стає зрозумілим, що Dolby Surround в навушниках хоч і віртуальний, але завдяки йому гра набуває абсолютно нового рівня реалізму. Чи допомагає такий 7.1-канальний звук краще чути супротивників чи швидше визначати їх місцезнаходження? Як вийде. Та у будь-якому разі з ним гра звучить однозначно ефектніше й повніше (головне, не забути перемикати режими не лише в налаштуваннях гарнітури, але у налаштуваннях гри).

Наша думка щодо якості 7.1-канального звуку у Sennheiser GSP 550 в іграх? Однозначно ПОДОБАЄТЬСЯ! І не тому, що чуєш у грі більше й далі. Не тому, що з цим режимом гра стає більш живою. А саме тому, що ефектно! Багатоканальний звук миттєво перебудовує сприйняття ігрової атмосфери і надає відчуття того, що перебуваєш ніби у самому центрі подій. І це дуже в тему. Так, це просто симуляція багатоканального звуку, яка не має нічого спільного зі справжньою повноформатною 7.1-канальною аудіосистемою. Але давайте ж не будемо забувати, що і GSP 550 - це всього лише навушники з мікрофоном.

І щодо мікрофона. У цієї гарнітури він дійсно суперський. Просто суперський. У будь-якій грі для тіммейтів ваш голос звучить чисто і без перешкод. Завжди. Тому функцією прослуховування в додатку скористатися можна один раз, щоб перевірити, як вона працює, і забути про неї надовго. Запевняємо, мікрофон GSP 550 частих перевірок не потребує. Про функції відключення простим підйомом тримача ми вже розповіли. Та скажемо ще раз: рішення вкрай практичне, у чому ми переконувалися неодноразово. Плюс зручна конструкція тримача, плюс якість передачі мовлення. Отже, коли якісь проблеми зі зв'язком у грі й були, то GSP 550 їх вирішує гарантовано і відразу.

ОТЖЕ
Sennheiser GSP 550 викликає вал емоцій. З одного боку, агресивний дизайн і виразна "геймерская концепція продукту" самі по собі буквально змушують хотіти пограти в цій гарнітурі. З іншого боку, за ці ж гроші можна взяти звичайні навушники, що відтворюють звук краще, як ігри, так і музику. Але ж і GSP 550 - це не просто "навушники", а спеціалізована геймерская гарнітура, і у цьому сегменті ринку аудіотехніки - закони свої (хоч т.зв. аудіофілам цей факт і не подобається).

Тому й баси GSP 550 так полюбляє, і звук в режимі 7.1 так ламає, що найголовніше її завдання - не в тому, щоб доносити користувачеві музику з граничною точністю, а в тому, щоб самого користувача занурити в аудіоатмосферу цілого ігрового світу. І з цим завданням GSP 550 справляється відмінно. Однак щоб почути її правильно і оцінити по достоїнству, треба-таки бути спочатку геймером, а потім вже аудіофілом.