Коли Крістіан Барманн не працює на записах наступного сезону дитячого телешоу KiKANiNCHEN, значить, він напевно засів у своїй домашній студії й квакає. Або свистить і улюлюкає. Або гарчить. Зараз ми теж зазирнемо до цієї дуже незвичайної студії (котра, між іншим, обладнана у звичайному старому сараї), де про певні секрети сучасного музичного виробництва, роботи на живій сцені та в медіапостановках нам розповість справжній актор-лялькар і профі озвучки екстракласу.
Уявіть собі вельми солідного чоловіка, котрий один у маленькій кімнатці півдня шипить і крекче, реве і хихикає, лементує й верещить. З його вуст звучать то вовчий рик, то щурячий писк, то голосок маленького мишеняти й буквально відразу ж - величний голос юної принцеси. Точніше, дуже розпещеної й норовливої принцеси. Увесь динамічний діапазон, весь спектр вибухових, язикових і носових, сонорних і шумних, а також усілякі найтонші звуки, які взагалі не підпадають під жодну класифікацію - все, що може і навіть те, що, здавалося б, ніяк не може, вміститися в одному голосі, все це звучить тут, у домашній студії Крістіана Барманна.
Та спочатку до неї треба якось доїхати. За вікном авто пробігають сільські будинки, до того ж все рідше й рідше. І сигнал мережі оператора з кожним кілометром стає все слабкішими й слабкішими.
"Ну ось і дісталися", - посміхається Крістіан. Він відкриває будинок, підкидає декілька дровин в розтоплену піч і сідає за свій стіл. Це і є його домашня студія й одночасно - зал для репетицій, майстерня, кімната для конференцій, офіс та продакшн-центр.
Його голос запросто впізнає мінімум половина німецькомовних дітей. Адже Барманн - він і є той самий "Крістіан", котрий веде KiKANiNCHEN, найпопулярнішу сьогодні дитячу телепередачу в Німеччині. І не тільки там - на міжнародних каналах програма транслюється під назвою "Dibidoo" і вже встигла зібрати цілу колекцію престижних нагород та премій. На запис шоу у знімальної групи витрачається близько 120 робочих днів, і в такому режимі знято вже 12 сезонів. Отже, листи від шанувальників приходять не лише з Німеччини, а й з Великобританії, Австралії, Венесуели, Таїланду та інших країн. Але й це не все.
Крістіан Барманн - він ще й професійний лялькар, актор і співак, він має власну творчу програму, з якою практично безперервно гастролює. Також Крістіан пише музичні альбоми для дітей і знімає ролики для державних інформаційних агентств, у яких розповідає в доступній для малечі формі про правила поведінки в період пандемії. Всього декілька днів тому він завершив роботу з озвучування фільму для сліпих. Більшість цих проєктів розпочинаються тут, у тихому районі Мекленбург-Передня Померанія, в домашній студії Крістіана Барманна. Тут він записує перші, чорнові версії аудіоматеріалів і потім відправляє їх на постпродакшн, звідси працює зі звукорежисером, зі студіями, з колегами у дистанційному режимі.
"Так, моєму BCM 705 довелося почути чимало всякого, - сміється 46-річний музикант. - Це раніше можливість працювати й записуватися просто вдома символізувала певний рівень якості життя і таку собі творчу свободу. А з минулого року - це банально можливість вижити для людей нашої спеціальності, та й взагалі для всіх артистів. Але ми продовжуємо працювати. І, попри те, що наші театри закриті, ми все-таки тримаємося на досить високому рівні, працюємо у різних форматах, у різних проєктах. Правда, з мене співак так собі, в інших співати виходить краще. Я в душі - оповідач".
Своїми найважливішими робочими інструментами Крістіан вважає студійні мікрофони Neumann BCM 104 та BCM 705. А найнезаміннішим його помічником і партнером по роботі став Крістіан Ригель, звукорежисер знаменитої студії постпродакшну Tonburo Berlin. Вони знайомі дуже давно, разом працювали й працюють у багатьох проєктах, і сьогодні саме Ригель відповідає окрім іншого за якість міксів Барманна, які вони записують для телеканалів.
"Щоб звук був реально класний, тобто, не гірший за той, що ви його чуєте у наших роботах, потрібні дуже якісні монітори. До того ж і їх теж треба вчасно апгрейдити. Ну а намагатися моніторити такі потужні мікрофони в поганих навушниках - це теж, скажімо так, справа абсолютно безглузда", - відзначає Крістіан Ригель.
Крістіан Барманн погоджується зі своїм напарником і додає, що в його випадку монітори довелося шукати не просто якісні, а ще й досить компактні, щоб вони помістилися у студії та не заважали нормально працювати:
"Рішення було одноголосним - KH 80 DSP. Вони й на місця свої стали ідеально, і за характеристиками оптимально відповідають усім нашим вимогам. Власне, завдяки цим моніторам ефективність моєї роботи та її обсяги зросли просто до неймовірних показників, зокрема й за період пандемії".
А зовсім недавно Барманн придбав ще й спеціальні студійні Neumann NDH 20: "Чудові навушники. Звук фантастичний, працювати в них можна хоч добу без жодного дискомфорту. Однак, найголовніше, відтепер необхідної якості звук я фактично завжди ношу з собою. І до речі, це зараз вкрай важливо не лише у плані суто акустичному, а й в плані гігієни: питання дезінфекції вирішене, амбушюри до і після роботи щоразу мити вже не потрібно. У продакшн-студію я приїжджаю зі своїми навушниками, ми записуємо все, що заплановано, та тепер я відразу помічаю, коли щось звучить не так. І в студії дубляжу, де ми пишемо радіопередачі, я теж працюю у своїх NDH 20. Загалом, еталонне звучання найголовнішого робочого інструмента, мого голосу, відтепер завжди при мені".