Грудень 23, 2019
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

ОЛА ОНАБУЛЕ: ЯК ЗАПИСАТИ POINT LESS

До нового студійного альбому Point Less увійшли 14 оригінальних композицій, у яких їх автор, британсько-нігерійський джазовий співак і композитор Ола Онабуле, розповідає про лихе: про насильство в сучасному суспільстві, про імміграцію та ксенофобію, про зраду. І про добре: про людську гідність і самоповагу. Цей альбом, на думку Ола, оспівує саме життя й разом з тим попереджає про ті соціальні явища та процеси, що загрожують йому сьогодні. Випуск Point Less Ола Онабуле поєднав з коротким концертним туром містами США, на завершення якого артист виступив на джазовому фестивалі Exit Zero (8 і 9 листопада), а потім дав ще два ексклюзивних концерти: 10 листопада - в South Jazz Club (Філадельфія) і 15 листопада - у знаменитому Scullers (Бостон). І увесь цей час з Ола працювали його студійні мікрофони Sennheiser і Neumann, допомагаючи співакові сповна розкрити всю глибину його непростої музики і передати слухачеві весь унікальний дух і настрій альбому Point Less.

Справжній ветеран студійного звукозапису Ола Онабуле ось уже понад 20 років займається джазом й окрім роботи в студії активно виступає на найпрестижніших джазових фестивалях - в Монреалі, Ванкувері, Сан-Себастьяні, в Стамбулі, Вашингтоні та в Умбрії, а також у концертних залах і джаз-клубах по всьому світу. Його джаз став дійсно міжнародним, а культурних і музичних кордонів для його музики ніколи не існувало. За словами Ола, в творчості він намагається бути якомога практичнішим, і це стосується не лише основного, власне творчого етапу створення пісень і музики, а й технічного аспекту роботи. Насамперед, технологій та рішень, за допомогою яких можна якісніше й точніше передати традиційно складний звук сучасних джазових композицій.

Соціально відповідальний: співак і композитор Ола Онабуле з новим альбомом Point Less виступає в США.

Тому, як зазначає сам артист, незважаючи на те, що для нових ідей він відкритий завжди, у питаннях технічного характеру він як і раніше вважає за краще залишатися консерватором, і тому вже багато років і в студії, і на сцені працює лише з мікрофонами Neumann та Sennheiser. Таку свою відданість саме цим двом маркам Ола пояснює просто: їх мікрофони завжди достатньо точно передають звук, а спеціалісти обох компаній завжди готові допомогти у вирішенні будь-яких технічних питань.

"Я працюю здебільшого з акустичними інструментами, отже, й мікрофони мені потрібні тільки такі, що дають змогу добре чути в запису абсолютно все, кожен нюанс, який мене хвилює, чи надихає, або дає мені ще два десятки нових ідей, - пояснює Ола. - Мені дуже важливо, щоб у записі все це було. Тому мені й підходить тільки такий мікрофон, який дає мені те, що я можу почути власними вухами. А Sennheiser і Neumann мають такі інструменти, що створені саме для тих, кому не потрібен якийсь особливо піднесений звук, а треба чути, перш за все, правду. У Neumann давно склалася репутація компанії, котра вміє робити саме такі чесні мікрофони. А у Sennheiser до того ж мікрофонів ще й більше, і практично будь-яких, як динамічних, так і конденсаторних, і з широким діапазоном параметрів. І це я вважаю їх окремим плюсом, що з чималим запасом покриває всі мої нинішні потреби".

Альбом Point Less Ола Онабуле записував у власній студії, де увесь його унікальний вокал взяли на себе мікрофони Neumann M 150 Tube, U 87 Ai та M 149. А моніторинг записів здійснювався за допомогою системи Neumann KH 310 A з сабвуфером KH 810.

Авжеж, M 150 Tube у цьому короткому списку виглядає дещо екзотично, та, як зауважив Ола, цей мікрофон він взяв не випадково: "Neumann M 150 Tube має дуже маленьку й тонку діафрагма, і завдяки такій його особливості цей мікрофон надзвичайно точно передає чоловічий вокал. Він з надзвичайною ретельністю опрацьовує діапазон низьких і середніх частот і при цьому напрочуд ефективно мінімізує ефект наближення".

Альбом Point Less Ола Онабуле записував у власній студії, і значну частину роботи взяли на себе мікрофони Neumann та Sennheiser.

Тут, напевно, варто зазначити, що Ола і його музиканти - басист, гітарист, клавішник та ударник - всі композиції записували в одній концертній кімнаті й без звукоізолюючих екранів між інструментами (лише ударну установку частково відокремлювала невелика ізолююча конструкція). Онабуле впевнений, що навіть у студії між усіма учасниками групи має залишатися прямий візуальний контакт, як на живій сцені, оскільки тільки в такий спосіб можна досягти правильного звучання композицій, а, отже, й записів.

"У кожного з музикантів мікрофони встановлені й налаштовані так, що жоден з них не захоплює нічого зайвого від звучання чужого інструменту. Тому й на етапі зведення альбому наш звукорежисер без проблем вловлює музичний і звуковий сенс, - уточнює Ола. - Звичайно ж, усі ці моменти я сам намагаюся передбачити, ще коли пишу композицію. Й завжди враховую, що написання пісні, її запис, продакшн та аранжування - це взаємопов'язані частини одного, більш масштабного, однак єдиного процесу. До того ж я виріс на музиці таких видатних музикантів, як Принц, які свого часу фактично жили в студіях, і у яких робочий мікшерний пульт завжди встановлений був якщо не прямо у спальні, то десь зовсім поруч. Ось я й намагаюся працювати так, щоб і у мене виходило не гірше.

Якщо ви вважаєте, що я записую свої нові пісні у якийсь зошит і просто їх наспівую, а потім приходить команда фахівців і призводить все це до потрібного мені вигляду, то це не так. В тому сенсі, що я так не працюю. Для мене, як я вже сказав, написання і продакшн, як в творчому, так і в чисто технічному плані - це складові єдиного, цілісного процесу. Кожна нова музична ідея відразу ж формує загальне уявлення про те, як її в подальшому можна буде записувати, що і як треба буде відкоригувати, зі скількох частин має складатися така композиція. Попутно я обмірковую аранжування для різних інструментів, аналізую окремі акорди і підбираю їх так, щоб не було конфліктів між інструментами. Кожен нюанс звучання щось означає, а отже він повинен бути почутий, і навіть найскладніша пісня має залишатися живою.

Саме тому я завжди спочатку роблю максимально деталізовані демо-версії майбутніх композицій. По суті, вони вже є досить точними макетами того, що в кінцевому підсумку виконуватимуть мої музиканти. Я сідаю за барабани, програю музику на гітарі, потім комбіную бас-гітару з барабанами - і так поступово утворюється розуміння того, як саме звучатиме нова річ і що чекатиме нас на репетиціях і на сцені. А значить, і всі можливі варіанти мікшування ми теж знаємо заздалегідь, я ніби відразу передбачаю майбутнє нового запису. А так як ми граємо дуже складну музику, і у кожної композиції є сила-силенна важких моментів, що їх, тим не менш, потрібно вловити і передати правильно, то я окрім усього іншого готую ще й докладний перелік усіх важливих нюансів та окремий план, який допомагає уникнути будь-яких несподіванок під час виступу".

Як вважає Ола Онабуле, за час роботи над своїми останніми трьома альбомами всі ці механізми вдосконалені до максимуму, завдяки чому все починає "співати" ще в студії. Ось чому й до своїх мікрофонів Ола звик ставитися дуже уважно. Кожен завжди розташований точно на своєму місці, і його артист теж завжди вибирає сам, стежачи, щоб всі мікрофони були встановлені і зорієнтовані ідеально і щоб кожен "слухав" тільки звучання свого інструменту і не захоплював інші: "Я навіть сконструював спеціальне пристосування для бас-барабанів, яке ми називаємо басовою печерою, і яке ізолює ці барабани від основного обсягу навколишніх звуків. Плюс, я також маю окремого мікрофона виключно для F-hole найтихішого інструменту".

Додамо також, що Ола Онабуле працює тільки у студії і ніколи не бере участі у зведенні своїх альбомів: "Я просто так довго живу з новими піснями на всіх етапах роботи з ними - від написання і до запису, що потім з величезним задоволенням передаю їх новому свіжому колективу досвідчених і критично налаштованих вух".

А очолює цей колектив не аби хто, а сам Джордж Вітті, знаменитий піаніст і клавішник (в активі якого - альбоми Селін Діон, Карлоса Сантани, Ренді Бреккера і Ріка Фіерабраччі, виступи у складі Chiсk Corea Electrik Band та ін.), лауреат премії Греммі і за сумісництвом музичний продюсер та досвідчений звукорежисер мікшування, з чиїх рук вийшли два останні альбоми Оли Онабуле.

"Мікси Джорджа захоплюють своєю надзвичайною ясністю і глибиною, - розповідає Ола. - У нього кожен інструмент впевнено тримає свій об'єм, і при цьому ніколи не виникає такого відчуття, що чогось не вистачає і щось десь вирізано. Мені дуже подобається, як Джордж працює з еквалайзерами і стисненням, обробляючи мій вокал, як витримує баланс у деталізації звучання і смисловому навантаженні. Він дійсно вміє подати музику так, ніби я насправді - справжній фолк-співак і композитор, котрий щойно записав свій джаз-альбом", - з посмішкою розповідає Ола.

Сьогодні Онабуле більше виступає і працює в Сполучених Штатах, де його творчість користується надзвичайною популярністю: "Мені дуже пощастило з тим, що, по-перше, вдалося настільки добре налагодити співпрацю з Джорджем Вітті, а по-друге, що в США зі мною працюють висококласні менеджери. Гадаю, що і в плані налагодження відносин з американською публікою у мене теж все складеться саме так, як треба".

Більш докладно про творчість Ола Онабуле і про його новий альбом Point Less читайте і дивіться на сайті співака www.olasmusic.com, www.facebook.com/olaonabuleofficial та на його офіційному YouTube-каналі www.youtube.com/user/OlaOnabule.

Про Sennheiser та Neumann
Сьогодні Sennheiser формує майбутнє аудіо, спираючись на свої більш ніж 70-річний досвід і культуру роботи у сфері технологічних інновацій, які глибоко вкоренилися у традиціях компанії та стали надійним фундаментом сімейного бізнесу. З 1945 року Sennheiser спеціалізується на виробництві аудіообладнання, і наразі є одним з провідних світових виробників навушників і мікрофонів та розробником нових технологій бездротової передачі даних, має власні виробничі потужності у Німеччині, Румунії, Ірландії та США. Sennheiser веде бізнес у більш ніж 50 країнах світу. Спільно з 21 дочірнім підприємством і давніми торговельними партнерами компанія реалізує інноваційну продукцію і передові аудіорішення, котрі оптимально відповідають потребам її замовників. Традиційний інтерес Sennheiser у справі розвитку аудіотехнологій поділяють близько 2800 її співробітників. З 2013 року естафету управління компанією перейняли Деніел Зеннхайзер та д-р Андреас Зеннхайзер, котрі представляють вже третє покоління керівників Sennheiser.

Працюючи у складі Sennheiser Group, Georg Neumann GmbH (раніше відома, як Neumann.Berlin) сьогодні стала провідним світовим виробником студійних мікрофонів. З моменту заснування компанії у 1928 році, її інноваційні технологічні розробки регулярно відзначаються міжнародними преміями та нагородами. З 2010 року Neumann.Berlin також займається проектуванням електроакустичних перетворювачів і впевнено закріпилася у числі лідерів ринку студійних моніторів.

У 2018 році оборот з продажів Sennheiser Group склав 710.7 мільйона євро. Докладніше - на сайтах www.sennheiser.com и www.neumann.com.