Лютий 15, 2021
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

МАЙКЛ МАРКВАРТ: НАДО ПРОСТО ЗАНИМАТЬСЯ СВОИМ ДЕЛОМ

Треба просто робити свою справу
Майкл Маркварт - гітарист, музичний продюсер, власник звукозаписувальної компанії

На офіційному YouTube-каналі Sennheiser продовжується серія інтерв'ю Pro Talk з визнаними експертами в області аудіо, професійними звукорежисерами та знаменитими музикантами. Цього разу ведучі каналу провели надзвичайно захоплюючу бесіду з Майклом Марквартом, людиною, котра є одночасно і талановитим музикантом, і відомим продюсером і досвідченим власником цілої звукозаписувальної компанії. Багатьом поціновувачам музики старшого покоління Майкл Маркварт добре відомий раннім етапом своєї творчої кар'єри, яку він більш ніж успішно почав у 1980-х барабанщиком спочатку американської рок-групи A Flock of Seagulls, а потім канадської Alias. Та сьогодні Майкл цілком зайнятий власним музичним проектом A Bad Think, і теж не без успіху - нещодавно альбом групи "The Savior" був відзначений номінацією GRAMMY в категорії "Кращий імерсивний аудіоальбом".

Свою A Bad Think Маркварт заснував у середині 2000-х років і відтоді працює з нею особисто - пише музику, записує композиції, продюсує нові альбоми - все сам: "З назвою, скажімо так, діти допомогли. Був якийсь час, коли хтось із них приходив посеред ночі, скаржився, що не може заснути й говорив, що у голову лізе всяке (I had a bad think). Виходить, що вони цю назву й придумали. У групі я граю майже на всьому, але завжди з кимось. Наприклад, кличу басиста, іноді прошу заспівати свою дочку Саманту. Зараз ми готуємо новий альбом і плануємо залучити до роботи декого з дуже цікавих людей. Та в цілому - дійсно я все сам".

Сьогодні Маркварт записує дев'ятий студійний альбом групи A Bad Think, тому здебільшого працює у Каліфорнії, у своїй особистій студії "The Barn", що розташована у Малібу: "Тут я тепер практично щодня. Це дуже особливе місце", - розповідає Майкл.

Одначе він тут явно спрощує. Все це "дуже особливе місце" Маркварт спорудив зі справжніх дерев'яних деталей легендарного Hollywood Bowl ("Голлівудської чаші"), зведеного у 1920-х та ще й досі суперпопулярного концертного майданчика просто неба.

Таким унікальним матеріалом Майкл розжився декілька років тому, коли Hollywood Bowl закрили на реконструкцію. А розробив дизайн студії сам Пітер Грюнайзен, котрий згодом за цю свою роботу отримав премію NAMM TEC.

Загалом, тепер, коли Майкл працює у своїй "The Barn", на нові творчі здобутки його безпосередньо надихає невидима магія дерев'яних стін, що ввібрали в себе музику і голоси таких яскравих зірок Голлівуду, як Френк Сінатра, Дін Мартін, Red Hot Chili Peppers, Елтон Джон і багатьох інших.

"Місце дійсно дуже особливе, і це постійно відчувається. Тому і працювати я приїжджаю саме сюди. Я маю ще одну студію у Вірджинія-Біч, але щодня, усі 365 днів, я працюю тут".

Окрім улюбленої "The Barn" і згаданої студії у Вірджинія-Біч, має він ще й власну звукозаписувальну компанію Windmark Recording у Санта-Моніці. Майкл Маркварт є її засновником і власником. Якось він викупив студійне приміщення у попередніх господарів, Джиммі Джема та Террі Льюїса, перевідкрив там ще п'ять студій і, врешті-решт, сам спроектував шосту, Studio F, яка наразі займає перший поверх будівлі.

"Збирався зробити місце для себе, щоб там все було, як я хочу. А коли зробив, то туди набігло стільки клієнтів, що довелося ніби передати всі права на управління тією студією", - пояснює Майкл.

Тут теж варто уточнити, що у списку тих, котрі "набігли" - теж не аби хто, а, приміром, Coldplay, Jeezy, J. Cole, YG, Каньє Уест, Кендрік Ламар та інші, не менш масштабні зірки сучасного музичного небосхилу. Так що, у Саманти та Майки, дочки й сина, котрим Майкл передав в управління Windmark Recording, клопіт там, що називається, з головою. Втім вони працюють впевнено і з чималими успіхами.

На питання про перші кроки у музичному бізнесі, Маркварт розповів про найпершу свою студію Windmark у Вірджинія-Біч. Як згадує Майкл, тоді його першою і єдиною "студією" став маленький 4-трековий котушковий Tascam, на який і записували музику просто в підвалі. Однак співвласником компанії Windmark був Білл Рід, на той час президент досить авторитетного і відомого концертного агентства Cellar Door. Він допомагав Маркварту знаходити артистів, випускати альбоми, організовувати гастролі - і так у режимі реального конвеєра. Через деякий час Рід залишив компанію, та студія Windmark продовжувала розширюватися і набирати популярності.

"Поступово вона доросла до рівня студії звукозапису світового класу, а я надовго застряг у Вірджинія-Біч, - посміхається Маркварт. - Але не назавжди. Через якийсь час розпочав працювати з Neptunes (дует Фаррелла Вільямса та Чаду Х'юго), вони місцеві хлопці, теж з Вірджинія-Біч. Потім запросив у свою Studio B Сербана Генеа, найкращого фахівця з мікшування. Він якраз і записував Neptunes, згодом Брітні Спірс і ще багато кого. Тоді до нас і почали приходити і, як ви знаєте, ще й досі приходять. Але й цю студію я потім продав хлопцям з Neptunes".

Нині ж Майкл майже увесь час працює у "The Barn", де, як він сам каже, щосили намагається писати й записувати пісні ще краще, щоб не втрачати творчу форму: "Весь робочий процес у мене вибудуваний наступним чином: виходжу з гітарою та збіркою текстів, і коли виникає ідея, з нею й починаю працювати. Потім заходжу і розпочинаю записувати. Спочатку - найпростіші гітарні треки, і так поступово розвиваю далі. Не намагаюся працювати якимись шаблонами. Просто пишу, те, що відбувається, доки не вийде альбом".

І є у "The Barn" ще одна особливість: тут, за кулісами студії Майкл зберігає велику колекцію гітар, котрими може милуватися годинами: "Звичайно, я маю улюблені гітари. Є такі, з якими я працюю постійно, і такі, що їх частіше залучаю для парних записів".

Своїми най-най улюбленішими Майкл вважає Gibson Burst 58, Fender Broadcaster 1950 Fender Stratocaster 54, Fender Jazzmaster 58 у білому варіанті та декілька акустичних гітар: "Fender якось випустив лімітовану серію Front Row. І компанія люб'язно поступилася однією з цих гітар, котру я у них чи не вимолював. Я, щоправда, не знаю, скільки точно вони таких зробили, але це просто чудова гітара, і я дуже радий, що мені тоді пощастило її дістати. Проте маю ще чим похизуватися. Наприклад, Les Paul 62, яка виглядає як SG. Є ще акустична гітара, яку у Martin виготовили персонально для мене. Це як раз вона зараз моя нова улюблениця".

Для запису гітар, до того ж незалежно від того, у який з його студій вона проходить, Маркварт застосовує виключно мікрофони Neumann: "У "The Barn" з цим теж все відбувається по-особливому, оскільки тут я працюю з Neumann U 47. А, скажімо, у Вірджинія-Біч у мене є декорований дорогоцінним камінням Neumann M 49, з яким я записую акустичні гітари. Окрім того, маю також кілька вокальних мікрофонів. Та саме акустичні гітари мені подобається записувати найбільше".

Ще однією, дуже цінною і яскравою пам'яткою студії "The Barn" є, безумовно, старий ламповий аудіопідсилювач Western Electric, котрий колись належав великому Лесу Полу. До цього, сьогодні вже суперраритетного, але дуже надійного приладу у Майкла ставлення теж особливе. Його він вважає одним з найважливіших елементів творчого процесу, за допомогою якого можна по-справжньому експериментувати зі звучанням гітар. А експериментує Маркварт безперервно, особливо, коли працює з імерсивним звуком і пише щось нове: "Імерсивний звук мені дійсно подобається, і думаю, що за ним майбутнє. Якість завжди має значення. Воно надає вам, хлопці, можливість почути всі наші сили й старання, що вкладені у ці записи".

Про майбутнє музики тепер думає і вся група A Bad Think: "Ми наразі готуємося записувати наш новий альбом і з самого початку плануємо писати об'ємний звук. Вже маємо мікрофонні системи для запису просторового звуку Neumann KU 100 і Sennheiser AMBEO VR Mic, і готові випробувати їх у ділі. А потім подивимося, наскільки далеко нам вдасться зайти. Я навіть трохи хвилююся, адже робота буде дуже незвичайна, адже цей альбом створюється поза межами звичних канонів".

Ну а на запитання, що він сам порадив би усім, хто має серйозні наміри зайнятися звукозаписувальним бізнесом, Майкл Маркварт відповів з притаманною йому безпосередністю: "Треба просто займатися своєю справою. Знайди її та працюй. Ніхто нічого не робитиме замість тебе і не буде тобою замість тебе самого. Навчися чути свій внутрішній голос. Ось ти сидиш і граєш на гітарі, всього три акорди, і так години зо дві. Раз по раз, знову й знову. На думку спадають якісь мелодії. А потім раптом починає щось відбуватися, але йде це все саме від тебе. А як зрозуміти, хто ти є? Так просто слухай себе. Це дійсно дуже важливо, і це треба вміти".