Грудень 11, 2018
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ E 602-II ДЛЯ БАС-БАРАБАНА: В УДАРІ З НАРОДЖЕННЯ

Инструментальный e 602-II для бас-барабана: в ударе с рождения!

У грудні номінацію "Мікрофон місяця" у Sennheiser отримав e 602-II серії evolution, професійний інструментальний мікрофон для бас-бочки.

У грудні номінацію "Мікрофон місяця" у Sennheiser отримав професійний інструментальний e 602-II, мікрофон для бас-бочки, басових кабінетів, туби та інших низькочастотних музичних інструментів.

Модель e 602-II, що стала грудневим "Мікрофоном місяця" у Sennheiser, створювалася для роботи з великими барабанами. Точніше для того, щоб їх звук передавати максимально якісно, а ще точніше - передавати атаки якомога точніше, а звучання низьких - з максимальною виразністю і повнотою. "Чіткий та стійкий запит на "актуальніше", тобто, більш деталізоване, більш відкрите і повніше, в плані охоплення частотного діапазону, звучання бас-барабана в музичному світі сформувався досить давно", - починає свою розповідь Себастьян Шмітц, продукт-менеджер Sennheiser і один з тих небагатьох фахівців компанії, хто з мікрофонами серії evolution працює ще з етапу створення перших дослідних зразків.

Та цього разу на столі перед ним, поруч з e 602-II лежать ще два не менш цікавих мікрофони. "Ось цим двом моделям, звичайному e 602 та MD 421, наш e 602-II по суті зобов'язаний усім. Більш того, без них його, напевно, і не було б ніколи, - пояснює Себастьян і, помітивши німі запитання у наших поглядах, продовжує: - Насправді, спеціалізовані інструментальні моделі для роботи саме з бас-бочками у порівнянні з іншими мікрофонами навіть сьогодні все ще вважаються більшою мірою екзотичними новинками, фактично дітьми. Найперші такі моделі з'являтися почали не раніше середини 1980-х років. А до цього, та й зараз ще, на кік-драми ставили більш-менш універсальні мікрофони, як у студіях, так і на живій сцені. Наприклад, наш MD 421 свого часу прославився хорошими результатами, зокрема й при роботі з великими барабанами".

Тут варто, напевно, зауважити, що Себастьян Шмітц скромно не згадав про те, що модель Sennheiser MD 421 з моменту свого створення і до сьогодні по праву вважається одним з найбільш універсальних і найнадійніших інструментальних мікрофонів у світі. "Тому, коли з подальшим розвитком і вдосконаленням лінійки evolution, стало очевидним, що в ній явно не вистачає інструментальної моделі для бас-бочок, то новий мікрофон зробили якраз на основі дуже вдалого і перевіреного роками бездоганної роботи перетворювача від MD 421. Цим новим мікрофоном і став перший e 602", - продовжує Себастьян.

Звичайно, на етапі передсерійних перевірок частотні параметри e 602 довелося не раз переналаштовувати та адаптувати з урахуванням спеціалізації моделі, завдяки чому цей мікрофон, по-перше, достатньою мірою чисто й виразно передає дуже глибокі баси, а по-друге, здатний миттєво й без шкоди для якості звуку реагувати на найпотужніші звукові атаки.

Инструментальный e 602-II для бас-барабана: в ударе с рождения!

Щоб Sennheiser e 602-II краще передавав звучання інструменту і краще відповідав вашій персональній манері гри, треба трохи поекспериментувати з варіантами установки мікрофона на бас-барабані.

Мода на звук тривалістю теж не відрізняється
"Отже, в серії evolution з'явився перший спеціалізований інструментальний мікрофон для бас-барабанів, котрий, як пізніше з'ясувалося, ідеально підходить для роботи на живій сцені, - резюмує свій короткий екскурс в історію створення моделі e 602 Шмітц. - Але з'ясувалося не тільки це. Дуже скоро виникли ще цілих два нових фактора, які спонукали нас зайнятися подальшим удосконаленням мікрофонів для ударних. Фактори ці - роздрібна вартість мікрофона та аудіовподобання його користувачів ".

Дійсно, у порівнянні з більшістю моделей серій e 600 та e 800, в тому числі й інструментальними, що проектуються з розрахунком на оптимальне поєднання ціни та якості, мікрофон Sennheiser e 602 дещо дорогуватий. Тому є своя, досить вагома причина: перетворювачі для MD 421-х і, відповідно, для e 602 теж, виготовлялися тільки вручну, а капсюлі для більш сучасних моделей на заводі компанії в Ведемарку (Німеччина) тепер виробляються вже із застосуванням автоматизованих процесів. Тому інженери Sennheiser розробили абсолютно новий перетворювач, який зі своїми задачами справлятися може теж не гірше, але деталі якого можна виготовити на високоточній автоматизованій виробничій лінії, і, отже, значно знизити собівартість випуску самого виробу.

За словами Себастьяна Шмітца, в результаті проведеної роботи у нового e 602-II, а мова - саме про нього, частотна характеристика вийшла навіть більш акцентованою: "У нього підйом розпочинається лише з 50 Гц, тобто, мікрофон здатний захоплювати ще більш насиченіші й глибші баси аж до 2-15 кГц. Ви запитаєте, навіщо потрібен настільки особливий відгук? Пояснюю. Ще в ході перших пробних тестів майбутньої моделі e 602 -II, музиканти та звукорежисери, з якими ми контактували, одностайно висловлювалися за те, що басовий мікрофон в наш час повинен бути якомога "прозорішим". Аргументувалася ця вимога дуже просто: по-перше, музичних стилів стає дедалі більше, а по-друге, в плані звуку смаки й уподобання публіки постійно змінюються. Простіше кажучи, мода на звук теж постійною бути аж ніяк не хоче".

Авжеж, довелося ще попрацювати, та через декілька етапів нових випробувань в умовах сцени e 602-II, в решті решт, вийшов на необхідний рівень і показав, що готовий з гарантовано високою якістю працювати з будь-яким сучасним бас-барабаном. Навіть без еквалайзера e 602-II впевнено передає прекрасно збалансований звук і з надзвичайною ретельністю й чіткістю відпрацьовує голос "свого" інструмента, гармонійно вписуючи його у загальне звучання всієї ритм-секції.

"Зі щирою гордістю заявляю, що наш інструментальний e 602-II - це класний мікрофон для бас-бочки. І навіть в умовах маленької чи середньої сцени його переваги очевидні. Він чудово чує навіть екстремально глибокий бас, вміє передати значно об'ємніший і насиченіший звук, забезпечуючи при цьому точність атаки у всьому доступному частотному діапазоні й необхідну прозорість на високих", - з посмішкою завершує свою розповідь Себастьян Шмітц.

Надійність - у спадок
Додамо також, що один з головних, найбільш перевірених і найнадійніших конструктивних елементів моделі e 602, її дуже легкий та міцний алюмінієвий корпус, інженери Sennheiser, звичайно ж, не переробляли. І його e 602-II успадкував в повністю оригінальному вигляді. Тому новий мікрофон теж відмінно екранований від можливих джерел перешкод і точно так, як і попередня модель, швидко й просто кріпиться практично до будь-якого мікрофонного тримача.

Як налаштувати свій новий Sennheiser e 602-II?
Ви, напевно, вже зрозуміли, що з бас-барабаном цей мікрофон працює дуже ретельно, оригінальний звук інструменту захоплює повніше та якісніше і тому на етапі установки й налаштування вимагає до себе певної уваги. У зв'язку з цим ми коротко розповімо, як встановити e 602-II, щоб він краще передавав звук і краще відповідав саме вашій манері гри. Отже:

Инструментальный e 602-II для бас-барабана: в ударе с рождения!

Позиція #1: всередині барабана ближче до мембрани
Якщо закріпити e 602-II всередині корпусу бас-бочки на відстані на пару пальців від мембрани, то мікрофон буде чіткіше акцентувати удари і разом з тим блокувати значний об'єм резонансу. Звук інструменту при цьому виходить досить сухим.

Позиція #2: на рівні резонуючої (зворотної) мембрани
У такому положенні, тобто, безпосередньо в самому отворі резонуючої мембрани, e 602-II забезпечує менш потужну атаку, однак захоплює більше резонансу, завдяки чому баси звучать тепліше й помітно об'ємніше.

Инструментальный e 602-II для бас-барабана: в ударе с рождения!
Инструментальный e 602-II для бас-барабана: в ударе с рождения!

Положення # 3: всередині корпусу по центру
У положенні між основною і резонуючою мембранами бас-бочки e 602-II при меншій атаці передає більш об'ємніші баси. Плюс до цього, акцент атаки можна переналаштувати або знизити за рахунок зміщення мікрофона трохи в бік від того місця мембрани, куди припадає удар колотушки.

На що ще здатний інструментальний Sennheiser e 602-II?
Бас-бочка - це, звичайно, основна спеціалізація моделі e 602-II, для чого вона, власне, і створювалася. Проте, цей мікрофон не менш успішно застосовується не лише з бас-барабанами і взагалі не лише з ударними. Наприклад, e 602-II нерідко використовують для передачі та запису вокалу, в тих випадках, коли голос виконавця необхідно зробити вагомішим, повнішим і звучнішим. Один з найбільш популярних сьогодні варіантів застосування e 602-II - запис підкастів.

Окрім цього, Sennheiser e 602-II добре зарекомендував себе в роботі з гітарами. З ним вже певний час виступають гурти, котрі грають в стилі готик-метал, і зокрема їх гітаристи, коли композиція вимагає додати "ваги" і повніше виділити баси в звучанні інструменту.

Так чи інакше, та очевидно, що потенціал цього унікального інструментального мікрофона розкритий ще не повністю, і e 602-II, безсумнівно, ще не раз порадує музикантів і вокалістів новими гранями свого таланту. Тому фахівці Sennheiser рекомендують найнадійніший спосіб перевірити, на що ще здатний цей та інші мікрофони компанії: експериментувати, експериментувати і ще раз експериментувати!

Детальніше про деякі особливості роботи з моделлю Sennheiser e 602-II - у наших навчальних роликах: