Вересень 28, 2018
Зайди в свій аккаунт, щоб заробити бонуси-ів за шару!

УНІВЕРСАЛЬНИЙ КОНДЕНСАТОРНИЙ МІКРОФОН SENNHEISER E 614: У ФОКУСІ - ЛИШЕ НАЙГОЛОВНІШЕ

Универсальный конденсаторный микрофон Sennheiser e 614: фокус - на самом главном.

Іноді, щоб звучання інструменту e 614 передавав з найвищою точністю, краще спочатку трохи поекспериментувати з варіантами розташування мікрофона.

Як зазначається на фірмовому сайті happyevolution.com, "Мікрофоном місяця" у вересні визнано недорогий універсальний конденсаторний мікрофон e 614 з малою діафрагмою.

"Приміром, як дуже вузький промінь, що освітлює лише той предмет, на який його скерували, так і ваш e 614 теж фокусується виключно на своєму інструменті і забезпечує виняткову виразність його звучання у міксі, зовсім не помічаючи при цьому ніяких сторонніх шумів", - прокоментував новину Кай Ланге, старший продакт-менеджер компанії Sennheiser.

Кай з очевидною гордістю демонструє нам невеликий за розмірами пристрій у чорному металевому корпусі циліндричної форми. Це і є інструментальний e 614, один з найцікавіших і найнезамінніших мікрофонів серії evolution.

"Він дуже надійний. Це навіть у руках відчувається", - і щоб ми не сумнівалися, Ланге просто кидає мікрофон на стіл перед собою. e 614 з помітним гуркотом, втім без будь-якої шкоди приземляється на дерев'яну стільницю, в черговий раз підтверджуючи давно заслужену репутацію дійсно дуже міцного девайса.

"Додам також, що насправді міцний металевий корпус і посилена сітка е 614-го витримують ще й не таке. Цим мікрофоном можна навіть гвіздки у стіну забивати, якщо на те виникне нагальна потреба", - посміхається Кайл.

Авжеж, використовувати e 614 замість молотка - це не дуже раціонально. Хота б тому, що він дуже маленький: всього 10 сантиметрів у довжину і 2 см - в діаметрі. Навіть для сучасного конденсаторного мікрофона з малою діафрагмою - це, можна сказати, суперкомпактні розміри. Тому з e 614 не тільки менше клопоту на етапі установки. Цей невеликий, але дуже надійний мікрофон не раз і не два демонстрував, як вміє в буквальному сенсі виживати у суворих умовах живої концертної сцени, в постійних гастрольних переїздах і в тісних робочих студіях під час складних репетицій.

Универсальный конденсаторный микрофон Sennheiser e 614: фокус - на самом главном.

У вересні мікрофоном місяця у Sennheiser став суперфункціональний інструментальний evolution e 614.

Цілком звичайний спеціалізований конденсаторний мікрофон
Ви запитаєте, а як у e 614-го зі звуком? Ми теж запитали, і на це наше питання Кай Ланге відповідь нам дав таку:

"У плані звуку модель e 614 - це загалом звичайнісінький конденсаторний мікрофон. У тому сенсі, що звук він передає нейтральний з відмінною деталізацією і прекрасним перехідним відгуком. Нічого нового ми не вигадували і навіть не планували. Ну, як сказати? Майже нічого. Вам напевно добре відомо, що конденсаторні мікрофони з малою діафрагмою здебільшого мають кардіоїдну діаграму спрямованості. А у нашого e 614-го діаграма спрямованості суперкардіоїдна, і тому він цілу низку специфічних завдань вирішує краще, ніж будь-яка інша модель серії evolution 600. Простіше кажучи, це справжній майстер своєї справи".

За словами Кая, Sennheiser e 614 у лінійці evolution є одним з найновіших і найуніверсальніших мікрофонів, що до того ж орієнтований на роботу з перкусією, фортепіано, з тарілками, акустичними гітарами, а також з іншими дерев'яними духовими і струнними інструментами - тобто, на вирішення максимально широкого діапазону проблем, котрі, як правило, не вирішуються без якісного конденсаторного мікрофона з малою діафрагмою. І завдяки суперкардіоїдній діаграмі спрямованості e 614 здатний набагато точніше фокусуватися на своєму інструменті, а значить, і передавати його звучання набагато краще й реалістичніше, ніж інші мікрофони.

Плюс, у такого суперточного фокусування є ще одна безумовна перевага: e 614 не захоплює сторонні звуки навіть у приміщеннях з недостатньою або просто поганою звукоізоляцією. Саме тому багато хто з відомих музикантів, коли виступати треба десь не у підготовленому залі або не у своїй студії, намагаються працювати лише з 614-ми.

Справжні сімейні традиції
Та навіть з усіма своїми перевагами e 614-й, як належить мікрофону серії evolution, коли й дивує когось своєю ціною, то завжди тільки в кращий бік. Як висловився з цього приводу Кай Ланге:

"Нашим інженерам довелося дуже постаратися, щоб e 614 в повній мірі відповідав високим стандартам якості Sennheiser, але при цьому щоб цей мікрофон міг би собі вільно дозволити кожен музикант-початківець".

І варто зауважити, що вийшло так, як і гадалося. Більш того, це найдешевший конденсаторний мікрофон у нинішній колекції Sennheiser. Правда, на відміну від динамічних мікрофонів 600-ї серії модель е 614 не годиться для автоматизованого виробництва.

"Конструкцією не підходить, - пояснив Кай Ланге. - З цієї причини нам довелося самим попрацювати за принципом e 614-го. Тобто, зібрати весь свій досвід і придумати, як спростити конструкцію моделі, залишивши у ній лише те, що дійсно потрібне для якісної передачі звуку, і прибрати все другорядне. Подумали, спростили, прибрали. Як бачите, у цього мікрофона немає ніяких перемикачів, і всякі "тонкі" налаштування у нього теж не передбачені. Все, що можна було налаштувати, вже налаштували наші фахівці. Тому ви просто його встановлюєте, підключаєте і граєте. І запевняю вас, звучання вашого інструменту e 614 передає ідеально".

Универсальный конденсаторный микрофон Sennheiser e 614: фокус - на самом главном.

evolution e 614 - найдоступніший конденсаторний мікрофон в лінійці Sennheiser. Модель орієнтована на роботу з перкусією, фортепіано, з тарілками, акустичними гітарами, а також з різноманітними дерев'яними духовими і струнними інструментами.

Інструментальний Sennheiser e 614: як використовувати його можливості по максимуму
Надточну передачу звучання інструменту з максимально ефективним відсіканням звуків від сусідніх інструментів та/або сторонніх шумів Sennheiser e 614 забезпечує лише за умови грамотної його установки. Відповідно, на етапі підготовки мікрофона до роботи вкрай важливо правильно його встановити і зорієнтувати. Якщо з цією моделлю ви раніше не працювали, то ось - два найголовніших правила, дотримуючись яких, ви у будь-який момент зможете швидко та якісно налаштувати ваш e 614-й. Отже:

#1 - правильне спрямування
Само собою, мікрофон слід встановлювати на одному рівні і орієнтувати точно в бік інструменту (корпусу інструменту), з яким він буде працювати. Це не складно, однак, це тільки половина справи. Треба постаратися встановити e 614 так, щоб сусідні джерела звуку (котрі він має фільтрувати) розташовувалися по відношенню до нього ззаду і по діагоналі. Якщо зовсім точно, то під кутом 135° до лінії спрямованості мікрофона (див. малюнок). У такому положенні суперкардіоїдна діаграма спрямованості дає змогу e 614 "чути" лише свій інструмент. Застосовувати транспортир для правильного спрямування мікрофона не обов'язково - його чутливість зростає дуже повільно і у напрямку вперед, тому в більшості випадків вистачить і того, що інші джерела звуку перебували у вашого e 614-го просто ззаду і по діагоналі.

#2 - правильна відстань
Як ви знаєте, існує так званий ефект наближення. Це коли в безпосередній близькості від джерела звуку мікрофон автоматично посилює більш низькі частоти. Даний ефект необхідно враховувати при установці e 614. Інакше кажучи, коли ви чуєте, що інструмент звучить слабше й тонкіше, то просто посуньте мікрофон ближче до нього - звучання відразу ж стане сильнішим та насиченішим.

Але є ще один важливий нюанс. Коли ви працюєте з акустичною гітарою, то мікрофон, якщо він розташований дуже близько, може надмірно акцентувати баси, це по-перше. А по-друге, вирішити цю проблему за рахунок простого зміщення мікрофона ближче чи далі часто не виходить, оскільки знижується якість звуку. В такому випадку, зайві баси простіше прибрати з мікшерного пульта: увімкнути функцію "low-cut" (автоматична фільтрація небажаних "низів"), або знизити гучність басів вручну до необхідного рівня. Та й загалом при роботі з e 614 найвища якість звучання акустичної гітари досягається переважно експериментальним шляхом.

Универсальный конденсаторный микрофон Sennheiser e 614: фокус - на самом главном.

Встановлюйте свій e 614 так, щоб сусідні джерела звуку розташовувалися по відношенню до нього ззаду і по діагоналі. У такому положенні суперкардіоїдна діаграма спрямованості дає змогу e 614 "чути" лише свій інструмент.

Інформація для новачків: чим відрізняється конденсаторний мікрофон від динамічного
Якщо дуже спрощено, то всередині конденсаторного мікрофона поруч розташовані дві пластини: одна рухлива, виконує роль мембрани (діафрагми) і встановлена перед іншою, котра статична й одночасно є провідником електричного заряду. Все разом - мембрана, пластина-провідник, а також тонкий повітряний проміжок між ними, перебуваючи в електричному полі, утворюють конденсатор. І як тільки під впливом звуку відстань, а значить і повітряний проміжок між двома пластинами змінюються, відразу ж змінюється заряд пластини-провідника і виникає звук. Така конструкція дає змогу мікрофону захоплювати звук більш "тонко", у ширшому діапазоні частот і точніше реагувати на швидкі зміни рівнів звукового тиску.

Динамічні мікрофони функціонують за тим же принципом, що й звичайні гучномовці, тільки навпаки. Основними елементами динамічного мікрофона є діафрагма, котушка тонкого дроту і магніт, котрий необхідний для створення сильного магнітного поля. Рухи мембрани, що виникають під впливом акустичних хвиль, передаються котушці і змушують її переміщатися в магнітному полі, а провід котушки в свою чергу, переміщаючись, призводить до виникнення струму, тобто, аудіо.

У виробництві динамічні мікрофони зазвичай коштують дешевше, ніж конденсаторні, й окрім того, вони також вважаються надійнішими, як у плані стабільності якості звуку, так і просто в експлуатації. В цілому динамічні мікрофони також краще захищені від зворотного зв'язку і здатні передавати більш пробивний звук, проте з огляду на особливості конструкції вони програють конденсаторним у реалізмі та якості передачі звуку.

Інформація для новачків: чим відрізняється мала діафрагма від великої
Як ви вже зрозуміли, діафрагми мають і динамічні, і конденсаторні мікрофони. Але лише у конденсаторних вони бувають малими або великими.

Великою зазвичай називають діафрагму мікрофона, діаметр котрої дорівнює або більший 1 дюйма, тобто, дорівнює або більший 25.4 міліметра. Кожна велика діафрагма в процесі формування аудіосигналу додає до нього свої особливі нюанси, надаючи звуку характерні теплоту й повноту. Діафрагми діаметром менше половини дюйма називають малими. Через своїх маленькі розміри така діафрагма нічого не додає від себе в аудіосигнал, а отже і передає звук набагато точніше й реалістичніше, ніж велика. Тому конденсаторні мікрофони з малими діафрагмами, як правило, застосовуються тоді, коли вкрай важливо отримати якомога нейтральніший і разом з тим гранично деталізований звук.

Інформація для новачків: чим відрізняється кардіоїдна діаграма спрямованості від суперкардіоїдної
"Діаграма спрямованості" - це один із способів наочно показати, з яких напрямків і наскільки добре мікрофон вміє "ловити" звук. І називають діаграми спрямованості мікрофона просто за їх формами.

У конденсаторних мікрофонів з малою діафрагмою діаграма спрямованості зазвичай кардіоїдна. А назвали її так тому, що такі мікрофони захоплюють навколо себе звук у зоні, яка за формою нагадує "сердечко". Тобто, однаково добре "чують" вперед і в сторони, і повністю відсікають весь звук, що надходить ззаду (з задньої напівсфери).

На відміну від кардіоїдних мікрофонів, суперкардіоїдні, по-перше, мають більш вужчу зону захоплення ("чують") спереду, по-друге, менш чутливі до звуку з боків, і по-третє, також трохи захоплюють звук, що йде ззаду. При цьому мікрофон з суперкардіоїдною діаграмою спрямованості максимально не сприйнятливий до акустичних хвиль, котрі надходять до нього ззаду і по діагоналі до його осі.