Червень 30, 2017

РОБЕРТ МАЙЛЗ: ``МИ СТВОРЮЄМО ІНШЕ!``

ПРИСТРОЇ
Ми у захваті від пристроїв. Особливо найкращих з тих, що створені для захоплення живого аудіо, тобто кожного з тих дивовижних моментів звучання, які заслуговують того, щоб їх записали або передали. Найкращі інструменти для обробки звуку та найкращі інструменти, що оживляють всі ці дуже особливі моменти у процесі відтворення звуку. У розділі "Пристрої" представлені незвичайні історії про такі унікальні аудіорішення.

Диджей Роберт Майлз основал "дрим-хаус" - целый музыкальный жанр, чрезвычайно популярный на рубеже 1990-х и 2000-х, мотивы которого звучат и по сей день
Диджей Роберт Майлз основал "дрим-хаус" - целый музыкальный жанр, чрезвычайно популярный на рубеже 1990-х и 2000-х, мотивы которого звучат и по сей день
Диджей Роберт Майлз основал "дрим-хаус" - целый музыкальный жанр, чрезвычайно популярный на рубеже 1990-х и 2000-х, мотивы которого звучат и по сей день
Диджей Роберт Майлз основал "дрим-хаус" - целый музыкальный жанр, чрезвычайно популярный на рубеже 1990-х и 2000-х, мотивы которого звучат и по сей день
Диджей Роберт Майлз основал "дрим-хаус" - целый музыкальный жанр, чрезвычайно популярный на рубеже 1990-х и 2000-х, мотивы которого звучат и по сей день

Діджей Роберт Майлз свого часу став засновником "дрім-хаус" - цілого музичного жанру, що був надзвичайно популярним з середини 1990-х і до початку 2000-х, і мотиви якого ще й нині звучать у безлічі сучасних композицій відомих авторів електронної та поп-музики. А згодом Майлз поїхав на Ібіцу, щоб серйозно зайнятися відродженням радіо. Незабаром його OpenLab на повну силу зазвучала в ефірі, миттєво та назавжди розвіюючи будь-які сумніви щодо успіху нового творчого проекту знаменитого музиканта.

АВТОР: КАРЛО РОЩИНСЬКИЙ ФОТО: САЛІМ ЛАМРАНІ ВІДЕО: OPENLAB.FM

 

Роберт, але ж радіо вже давно оголосили фактично мертвим, і сьогодні на його місце прийшли сервіси потокового аудіо та інші більш технологічні рішення. Невже свою OpenLab ви дійсно вважаєте актуальною? На чому взагалі ґрунтується ця ваша віра в силу радіо? Ну, можливо, для когось радіо і померло. Та, як на мене, це, скоріше, просто хибна думка, в основі якої лежать таке явище, як старіння деяких музичних форматів, а також той факт, що певні способи відтворення музики з часом стали занадто передбачуваними. Тому свою OpenLab я створював, по суті, з однією єдиною метою - дати слухачам щось таке, про що багато хто з них вже забув - те відчуття, коли ти відкриваєш для себе щось нове! Особисто для мене радіо - це такий засіб інформації, найголовніше завдання якого полягає в тому, щоб надавати своєму слухачеві свіжий контент разом з можливістю знаходити в ньому щось нове для себе. Саме у цьому напрямку ми й працюємо. Простіше кажучи, сьогодні ми граємо музику завтрашнього дня.

А якщо більш конкретно, то чим саме ваша OpenLab відрізняється від усіх інших цифрових радіостанцій? Напевно, як раз тим, що OpenLab - це все ж таки більше, ніж просто радіостанція. Ми транслюємо унікальний аудіо-візуальний мікс, що його створюють самі люди. Лише якісний альтернативний рок та інді-музика, і лише у поєднанні з цікавими роботами найбільш талановитих художників - це наш самий перевірений і дієвий рецепт.

На хвилі OpenLab

 

І як до цього ставляться люди, чи розуміють вони всю амбіційність такого підходу? Наші слухачі розуміють. Ми з самого початку поставили собі за мету налагодити надійні та тривалі контакти з творчою елітою суспільства, постійно спілкуємося з відомими дизайнерами, архітекторами, композиторами, музикантами й письменниками. Щоб так чи інакше залучати їх до нашої роботи та перетворити на невід'ємний її елемент. Скажу також, що позитивними відгуками й коментарями слухачі радують нас постійно, часом кількість компліментів на нашу адресу навіть трохи зашкалює. Так що, думаю, рухаємося ми у правильному напрямку.

Нині модно все оцінювати з точки зору самовизначення. Ваша радіостанція теж у тренді? Ну, мода повсякчас певною мірою впливає на музичні вподобання. Та її вплив не всеохоплюючий. Й до того ж, OpenLab він теж підходить. Наразі своєму слухачеві ми пропонуємо музику та візуальні ефекти, але як тільки на новому сайті належним чином запрацює сервіс підписки, користувачі також отримають можливість вибирати, що слухати і що дивитися. Притому з повним набором опцій, що дають змогу визначати, що саме, коли і як слухати.

Ви ж колись росли разом з радіо. І напевно якась ностальгія по ньому у вашому проекті теж має бути, чи не так? Гадаю, коректнішим буде назвати це природним ходом мого життя. З радіо я дійсно пов'язаний аж з 17 років. Та якийсь час займався музикою, поїздив світом з сольними концертами, працював діджеєм. Багато чому навчився, добре знаю, чим живе і як працює сучасна індустрія звукозапису, отже тепер застосовую всі свої знання і досвід у цьому проекті, додавши до них ще й чимало своєї пристрасної любові до музики.

Яка музика НІКОЛИ не буде звучати в ефірі OpenLab? Музика, котрій явно бракує глибини, і у якій дуже мало достовірності у плані її якості і якості її створення. Ми транслюємо виключно правдиву музику. Сьогодні ми працюємо приблизно з 1000 лейблів інді-музики, що регулярно надсилають нам свої релізи. У них нарешті з'явився свій дім, де кожен їх виконавець отримує стільки ж свободи, скільки її мають топові музиканти в ефірі топових радіостанцій.

 

"Своїм слухачам я даю щось таке, про що багато хто з них вже забув - те відчуття, коли ти відкриваєш для себе щось нове! Сьогодні ми граємо музику завтрашнього дня".

 

Музику та візуальні образи ви вважаєте рівноцінними? Для OpenLab вони однаково значущі. Новий контент ми шукаємо безупинно, і щодня на ці пошуки витрачається дуже багато часу. Я сам кожного дня прослуховую у середньому близько 500 різних треків і за тиждень відбираю максимум 15-20 таких, котрі потім розійдуться по нашим плейлистам. Окрім того, ми постійно працюємо з архітекторами, дизайнерами, художниками і фотографами. Завдяки нашим платформ вони отримують прямий доступ до нашої численної аудиторії, попутно допомагаючи нам створювати і знаходити новий цікавий контент. Тобто робота ведеться на взаємовигідній основі і для загальної користі.

А чи досягнула б OpenLab чогось подібного самостійно без свого настільки іменитого співробітника? Думаю, досягнула б. Адже люди слухають OpenLab не тому, що цю радіостанцію заснував Роберт Майлз. Вони слухають її, тому що їм подобається наші альтернативна музика і новий погляд на загалом прості речі. Нас слухають люди, які вже втомилися від давно набридлих формул. Вони шукають чогось трохи складнішого, більш витонченого, і ми їм у цьому допомагаємо.

Диджей Роберт Майлз основал "дрим-хаус" - целый музыкальный жанр, чрезвычайно популярный на рубеже 1990-х и 2000-х, мотивы которого звучат и по сей день

Перший живий ефір OpenLab пройшов влітку 2012 року, відтоді пройшло вже чимало часу. Розкажіть, як розвивався цей проект? Напевно, починати потрібно з того, що спочатку проект десь років 10 розвивався у моїй голові. Довелося досить довго чекати, поки до Ібіци доберуться технології, з якими високоякісний медіаконтент можна було б передавати мільйонам користувачів по всій планеті. Мені завжди здавалося, що Ібіца якраз і може стати тим ідеальним місцем, де я зможу закласти базу для проекту такого масштабу, і буду потім звідси реалізовувати і розвивати всі свої нові ідеї. Але інтернет тут довго залишався, скажімо так, не на найвищому рівні, тобто ні про які живі стріми спочатку навіть не йшлося. Та незабаром ситуація якось покращилася. Спочатку я стрімив прямо зі свого будинку, що розташований у передмісті. Пам'ятаю, у перший місяць у мене було всього 100 слухачів. До кінця наступного їх набралося вже більше 250. Згодом ми оформили оренду на радіочастоту, і до осені у нас загалом було вже декілька десятків тисяч слухачів на обох платформах - FM і онлайн. А у 2015-му їх набралося вже більше мільйона. Ми активно почали вдосконалювати сервіси підписки, почали створювати HiFi- і HiRes-контент, у нас з'явився свій онлайн-магазин, ми запустили новий сайт і свої сторінки у соціальних мережах.

 

"OpenLab - це, як і раніше, звична всім Ібіца, та вже з елементами 21 століття".

 

У 2015-му ви дуже ефектно з'явилися на літній Ібіці. Кажуть, що такий успіх був обумовлений грамотним плануванням концертних заходів. Як ви вибираєте місця для своїх концертів? Ми завжди намагаємося проводити свої івенти у таких місцях, що топовими не вважаються, і до їх організації ставимося також альтернативно. А починали ми взагалі взимку з серії дуже скромних виступів у маленькому ресторанчику Sirocco. Трохи згодом провели декілька пробних івентів у Sankeys та Destino. І тільки потім поступово почали облаштовуватися в Elements, що на Кала Беніррас, де щонеділі з 16.00 і до півночі ми проводили наші OpenLab Sundays. Це, як відомо, одне з найкращих місць на острові, де можна помилуватися знаменитим заходом сонця на Ібіці і разом з тим послухати наших діджеїв та подивитися наші візуальні постановки. Тобто, паті від OpenLab - це, як і раніше, звична всім Ібіца, та вже з елементами 21 століття.

У своєму Facebook OpenLab опублікувала вже кілька сотень зображень та скетчів архітектурних рішень майбутнього. У цій сфері ви теж працюєте? Це ми так демонструємо наші погляди. Адже насправді жити в такому футуристичному будинку, що не завдає шкоди навколишньому середовищу і є самодостатнім - це нормально. Приємно, коли технології покращують наше життя, але тільки якщо через них не втрачаєш контакт із живою природою та не випадати з людського суспільства. Тому також вважаю нормальним, коли виходить трохи прискорити прихід світлішого і безпечнішого майбутнього. Людям давно пора змінювати своє ставлення до нашої планети та її природи, уникати насильства й мирно вирішувати всілякі територіальні проблеми. Потрібно працювати разом і робити Землю кращою.

У 90-і Роберт Майлз створив музичний рух дрім-хаус. Ви згадуєте ті часи? Було й таке. Для мене це один з етапів життя, коли мені злегка посміхнулася удача, не зважаючи на всю мою тодішню наївність. До речі, ці два елементи я, як і раніше, вважаю найнеобхіднішими для складання музики, що за одну мить стає хітом і захоплює маси. У моєму житті такий щасливий випадок був. І завдяки йому я отримав можливість поїздити світом, познайомитися з іншими культурами, країнами, мовами та ще безліччю цікавих речей, про які не пишуть у шкільних підручниках. Від тих щасливих днів спогади залишилися тільки найпозитивніші. Ми були молоді, нам було весело, і ми мали ціле море енергії, яку могли витрачати, як заманеться!

Яким бачить майбутнє музичної Ібіци Роберт Майлз? За останні декілька років на острів приїхало дуже багато людей нової породи - вільнодумних, прогресивних і заповзятливих. І у суспільстві давно існує попит на зміни, тому OpenLab теж не стоїть на місці і розробляє принципово нові проекти. Все змінюється, і мені самому цікаво подивитися, як воно буде далі.

А якби не OpenLab, чим би вас тоді приваблювала Ібіца? Перш за все, неймовірним відчуттям свободи та благополуччя, котре у мене неодмінно виникає щоразу, як я сюди повертаюся. І не тільки в мене, а й у кожного, хто приїздить на Ібіцу. Вона завжди була, є і завжди буде тим місцем, де зустрічаються люди з різних куточків планети. Це по-справжньому багатонаціональний і багатогранний острів, де "племена" не тільки успішно співіснують, але й створюють щось спільне, унікальне, до того ж не тільки для себе, але і одночасно для всього світу. Іншого такого місця на нашій планеті ви просто не знайдете.