Липень 13, 2017

НОВА МІКРОФОННА СИСТЕМА SENNHEISER DIGITAL 6000 ВСТАНОВЛЕНА У ДРЕЗДЕНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ ТЕАТРІ ОПЕРЕТИ

У будівлі, де колись вироблялася електроенергія для всього Дрездена, жителі та гості міста теперь можуть отримати надзвичайно потужний позитивний заряд, проте вже дещо іншого характеру - емоційного.

Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты
Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты

З грудня минулого року колишнє приміщення центральної міської електростанції офіційно займає Дрезденський державний театр оперети. Й нову, ще досконалішу аудіоатмосферу у його центральному залі створюють новітні бездротові мікрофонні системи Digital 6000 компанії Sennheiser.

40 ЦИФРОВИХ БЕЗДРОТОВИХ КАНАЛІВ

В березні технічні спеціалісти Sennheiser повністю завершили установку та налаштування головної аудіосистеми театру. Двадцять 2-канальних приймачів EM 6000 змонтовані у велику рекову стійку (19"), що розташована поруч зі сценою. Окрім них, система включає 40 портативних натільних бездротових передавачів SK 6000, спарених з мініатюрними кліпсовими мікрофонами Sennheiser MKE 1, а також вісім ручних передавачів SKM 6000 з мікрофонними голівками Neumann KK 205 з суперкардіоїдною діаграмою спрямованості.

Всі приймачі Sennheiser EM 6000 здатні функціонувати у смузі пропускання шириною 244 МГц. У Дрезденському державному театрі оперети вони налаштовані для роботи у частотному діапазоні з B1 по B4 включно.

Для зарядки штатних літій-іонних акумуляторних батарей ручних і натільних передавачів використовуються шість фірмових зарядних станцій Sennheiser L 6000 з системою дистанційного керування, котрі теж змонтовані у стандартну 19-дюймову стійку та оснащені чотирма зарядними модулями для батарей BA 60 і BA 61 кожна.

Моніторинг роботи всієї системи здійснюватися може, як безпосередньо з її екранів, так і віддалено, за допомогою пакета програмного забезпечення Sennheiser Wireless Systems Manager (WSM). Інтерфейс WSM відображається одночасно на двох екранах бездротової консолі управління, а також на допоміжних екранах, що відкриваються на робочих екранах пультів FOH-звукорежисерів.

Під час виступів, як правило, задіюються всі 40 бездротових каналів. Тому для роботи з 2-канальними приймачами у приміщенні театру встановлені відразу 6 спеціальних антен. Чотири спрямовані антени Sennheiser розташовані у центральному залі (дві на сцені і дві у глядацькій залі) і ще дві додаткові - у фойє (вони активуються за необхідності особливим сплітером, що його компанія Sennheiser сконструювала спеціально для театру оперети). Завдяки частотно-селективним антенним фільтрам приймачі EM 6000 здатні ефективно працювати зі звичайними ультрависокочастотних антенами.

Еквідистантна сітка частот дає змогу Digital 6000 оптимально використовувати увесь доступний спектр частот, і з урахуванням високої перешкодозахищеності системи, звукорежисер завжди може налаштувати достатню для нормальної роботи кількість каналів.

Вдосконалена технологія "справжнього рознесеного прийому" (True Bit Diversity) Sennheiser підсумовує інформаційний зміст обох каналів приймача у змінній смузі пропускання 244 МГц, забезпечуючи тим самим стабільний та якісний сигнал навіть у дуже несприятливому радіочастотному середовищі.

Доповнюють нові Digital 6000 у державному театрі оперети також 8 бездротових каналів моніторингу. Чотири 2-канальні передавачі SR 2050 IEM через активний об'єднувач підключаються до антени A 5000-CP з круговою поляризацією, котра теж встановлена поруч зі сценою.

ВИНЯТКОВА ЯКІСТЬ ЗВУКУ

"Аудіосигнал у театрі тепер лише цифровий, починаючи з аналого-цифрових перетворювачів на сцені - і аж до підсилювачів потужності", - уточнює старший звукорежисер Клеменс Ваннемахер, рід наглядом якого ось уже більше двох років знаходиться вся аудіотехніка Дрезденського державного театру оперети.

Усі нові системи Sennheiser Digital 6000 підключені через цифрові кабелі AES/EBU. Аналогові виходи приймачів зв'язані з єдиною матрицею, в котрій аудіовихід кожного окремого каналу зручно контролюється за допомогою навушників. А загальний аудіопотік виводиться на не таку нову, як Digital 6000, проте, надзвичайно надійну професійну мікшерну консоль Sennheiser M8, яка відмінно функціонує, і до якої до того ж звикли звукорежисери театру.

За словами Клеменса Ваннемахера, їх безпосереднього керівника, якість звуку, що її забезпечують Digital 6000, вся його команда оцінила гідно і схвалила одноголосно. Як розповів Ваннемахер, сьогодні у його підлеглих найулюбленішим фокусом стало поставити увімкнений мікрофон поруч з металевою дверною ручкою, потім постукати по ній великий зв'язкою ключів і відразу ж повісити їх бовтатися прямо перед капсюлем.

"Це просто вбивчий стрес-тест для компандерів будь-якої бездротової мікрофонної системи", - повідомляє, немов би глузуючи Клеменс.

Але це всього лише гарний жарт. Адже фахівець такого рівня прекрасно знає усі без винятку можливості нової Sennheiser Digital 6000, і йому добре відомо, що на відміну від більшості інших систем, цій аналоговий компандер не потрібен зовсім, а подібні "вбивчі стрес-тести" вона проходити може, як завгодно часто та довго. А ще він знає, що у бездротових Digital 6000 передбачений такий самий режим Long Range з фірмовим аудіокодеком SeDAC (Sennheiser Digital Audio Codec), як і у знаменитій бездротової системи Sennheiser Digital 9000.

Новая микрофонная система Sennheiser Digital 6000 установлена в Дрезденском государственном театре оперетты

Сподобалися Ваннемахеру і ручні передавачі SKM 6000, і не лише якістю роботи, але також своєю простою, зручністю і особливо зовнішнім виконанням:

"На передавачі SKM 6000 ми ставимо мікрофонні голівки Neumann KK 205. За якістю передачі звуку ця пара значно перевершує будь-які комбінації передавачів і капсюлів, що з ними ми працювали раніше".

ПРАКТИЧНІСТЬ

Під "раніше" старший звукорежисер має на увазі щонайменше три останні роки, протягом яких театр користувався теж бездротовою мікрофонною системою, але іншого виробника. Під кінець минулого року цю систему керівництво театру вирішило замінити, і спеціалісти Sennheiser весь комплекс робіт провели за лічені години у один із робочих днів прямо в самий розпал нинішнього театрального сезону.

"Вони просто зняли все старе обладнання з нашої 19-дюймової рекової стійки і замість нього встановили та підключили системи Sennheiser. І відразу ж все запустили у роботу", - згадує Клеменс Ваннемахер.

Що ж відносно знайомства з новими Digital 6000 та початкового досвіду їх експлуатації , то цей етап Клеменс назвав "виключно позитивним", відзначивши ще цілу низку менш значущих, та, безумовно, важливих і цікавих моментів:

"Стало набагато простіше і зручніше працювати з акумуляторами. Передбачених специфікацією 6 годин, протягом яких натільний передавач SK 6000 може працювати автономно, нам вистачає з великим запасом. Їх зарядні пристрої теж працюють відмінно, рівень заряду батареї та час автономної роботи кожного передавача відображаються на окремому дисплеї , показники завжди точні. А за допомогою програми WSM наші звукорежисери завжди мають доступ до актуальної інформації про рівень заряду акумуляторів, зокрема й дистанційний".

Якість фірмового сервісу Sennheiser Клеменс Ваннемахер теж не залишив без уваги:

"Ми надзвичайно задоволені такою всеохоплюючою підтримкою. Наприклад, нещодавно ми брали участь в міській "Театральній ночі", і специфіка виступів у рамках цієї програми така, що без додаткових батарей нам було ніяк не обійтися. Так ось, після першого ж нашого запиту і дуже короткої консультації Sennheiser надала нам всі акумулятори у необхідній кількості, до того ж у вихідний день і без будь-яких затримок та зайвої метушні. Як на мене, саме це якраз і є одним з показників рівня роботи компанії. Упевнений, що і з усіх інших питань, що хоч якось стосуються компетенції Sennheiser, я також можу розраховувати на їх професійну допомогу. Така підтримка унікальна, і дуже добре, що вона у нас є".

НОВИЙ РІВЕНЬ ТЕАТРАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Впродовж виступів, для яких не задіюється система електроакустичного посилення (оперети, оперні постановки тощо) середній показник рівня реверберації у глядацькій залі Дрезденського державного театру оперети становить близько 1.4 секунди. Коли ставиться мюзикл, реверберація знижується за рахунок використання рухомих полотен, завіс та надувних мембранних звукопоглиначів.

Значно розширює спектр художніх можливостей постановок обладнаний на сцені великий поворотний круг (оберова сцена). Оркестрова яма театру дуже простора, містка й облаштована так, що глядач в будь-якій точці зали прекрасно чує звучання всіх інструментів.

А доповнюють і об'єднують все сценічне та музичне обладнання театру сучасні аудіотехнології Sennheiser. Бездротові мікрофонні системи Digital 6000 не лише забезпечують ідеальні звук, але й виступають у ролі надійної аудіооснови для багатьох нових музичних і театральних дообків, з якими знаменитий своєю амбітністю сучасний репертуар театру стає ще більш привабливим для його шанувальників.

Sennheiser Digital 6000 - СПОКІЙНЕ МАЙБУТНЄ

Дрезденський державний театр оперети ось уже понад 240 років радує свого глядача видатними музичними постановками та виставами, і на новому місці ця прекрасна традиція, безумовно, буде продовжена.

"Я знаю, що навіть у наш стрімкий час боятися нам взагалі нічого, принаймні, протягом наступних десяти років, поки у нас є наші Digital 6000", - відзначає Клеменс Ваннемахер, маючи на увазі нинішні неприємно швидкі темпи скорочення доступного театру спектра частот, що на нього вже давно мають свої плани оператори мобільних мереж LTE і DVB-T2.

І він має рацію. З Sennheiser Digital 6000 Дрезденський державний театр оперети відкрив своїм глядачам нові, раніше невідомі їм обрії звукового сприйняття, а також на довгі роки отримав надійного та ефективного аудіопартнера, що ним стала для театру компанія Sennheseir.