Липень 3, 2017

УНІКАЛЬНА МУЗИКА BLUE MAN GROUP З ТЕХНОЛОГІЯМИ SENNHEISER ТА NEUMANN

В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.

З того сенсаційного свого концерту, коли 25 років тому Blue Man Group вперше вийшли на сцену знаменитого нью-йоркського Astor Place Theatre, вони не перестають дивувати публіку незмінно оригінальними, а іноді навіть шокуючими поєднаннями неймовірно яскравих візуальних ефектів, дуже незвичайної, та завжди захоплюючою музики й інтерактивних сценічних постановок.

В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.
В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.
В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.
В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.
В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.

Нещодавно "сині чоловічки" проїхалися з новим шоу великими містами США, злітали до Берліну, й продовжують виступати у країнах Азії і Європи в рамках свого світового турне, яке розпочали у березні минулого року з Сінгапуру.

Тому у Маркуса Росса, аудіо-супервайзера і головного звукорежисера компанії Blue Man Productions, котра займається організацією шоу групи, роботи нині чимало. На порядку денному - підготовка звукового обладнання до нових виступів. І це завдання Маркус успішно вирішує за допомогою мікрофонів Sennheiser і Neumann, а також нової бездротової мікрофонної системи від Sennheiser.

Blue Man Group відомі надзвичайно своєрідним підходом до виконання музичних композицій і, зокрема, майстерністю перетворювати різнокаліберні труби з полівінілхлориду, повітряні шпаги та інші не менш дивні предмети й матеріали на музичні інструменти. Але й досвідчений Росс теж має на озброєнні давно перевірений часом та практикою підхід щодо вибору оптимального комплекту обладнання для всього цього ексцентричного звукогенеруючого розмаїття.

"Я завжди вибираю максимально прозорі мікрофони. Вони дають змогу музиканту добре чути будь-який інструмент, на якому він грає, - розповідає Маркус. - Мікрофони Sennheiser і Neumann якраз забезпечують потрібну прозорість звучання".

Робота з нетрадиційним звуком

Тут варто зазначити, що якісне захоплення звуку в діапазоні, що його створюють численні пластикові інструменти - це дійсно вкрай складне завдання, яке вимагає від звукорежисерів зосередження значних зусиль і всього їх професіоналізму.

Або ж, як це регулярно демонструє Маркус Росс, можна обмежитися лише професіоналізмом та вмінням вибирати й налаштовувати обладнання потрібного рівня. Як наприклад, систему з дванадцяти Neumann KM 184, завдяки якій весь унікальний звук Blue Man Group передається їх глядачам, так би мовити, у найсвіжішому його вигляді.

"Як я вже сказав, з Neumann та Sennheiser у мене повсякчас є можливість скласти цілісне уявлення про інструменти, з котрими ми виступаємо чи плануємо виступати. Саме тому ми вибрали KM 184, оскільки вони ідеально передають звучання навіть дуже специфічних пристроїв, які ми використовуємо у своїх постановках".

Втім, для декількох найбільших ударних установок, за словами Росса, все ж краще підходять динамічні Sennheiser e 602-II та e 904, які розроблені спеціально для озвучування барабанів і перкусії.

Точність світового рівня

На концертах наступного етапу світового турне, який стартує з 7 серпня серією виступів у Тель-Авіві, Росс вирішив відмовитися від традиційної верхньої стереопари мікрофонів для барабанів на користь більш точного охоплення тарілок, і зокрема хай-хетів. У такий спосіб, на думку Маркуса, виходить з більшою точністю передавати звучання всієї ударної установки:

"Для хай-хетів ми взяли Neumann KM A з капсюлем KK 145, які дуже добре захоплюють природний спад звучання інструменту на низьких і передають саме ті частоти, що нам потрібні. З іншими тарілками у нас працюють Neumann KM з головками KK 120, у яких 8-подібна характеристика спрямованості. Ми розміщуємо їх безпосередньо під тарілками, тому ізоляція виходить прекрасна, і потім можна ефективно регулювати звучання кожної тарілки окремо, не відволікаючись на зовнішні шуми, оскільки вони взагалі виключені. Такий сетап загалом дає більш повний і точний контроль міксу, що, у свою чергу, дуже допомагає як на стороні in-ear -моніторингу, так і на стороні FOH-моніторингу ".

Для барабанів у Росса вже готовий окремий комплект мікрофонів, теж Sennheiser і Neumann:

"З кік-друмом найкраще показує себе пара з e 901 та e 902. З томами використовуємо, як правило, тільки e 904. А до малого барабану знизу ставимо Neumann KM 184".

В данном случае, двенадцать Neumann KM 184, благодаря которым весь уникальный звук Blue Man Group передается их зрителям, так сказать, в целости и сохранности.

Таке блискуче поєднання музичного шоу, театральної вистави, мистецтва малих форм та наукового експерименту, що так подобається поціновувачам творчості Blue Man Group, і що ним артисти не перестають дивувати кожного, хто прийшов на їх концерт, також стало можливим завдяки новим бездротовим рішенням Sennheiser.

Компактні передавачі SKP 3000, з якими Маркус Росс будь-який зі своїх кабельних мікрофонів перетворює на бездротовий, дають змогу музикантам вільно пересуватися по сцені, абсолютно без втрат у якості звучання музики та вокалу.

"Балансний вхід з фантомним живленням на 48 В для конденсаторних мікрофонів автоматично робить SKP 3000 рішенням дуже зручним і універсальним, - вважає Маркус. - Але й крім цього у нього ще чимало цікавих функцій. Зразковий контроль чутливості, наприклад. У жодного з інших виробників схожої за функціоналом системи ми досі не бачили".

Наразі для концертів Blue Man Group Росс вибудовує 16 каналів з приймачами EM 3732-II і ще чотири додаткових з приймачами EM 500 G3, отримуючи в результаті 20 бездротових каналів для гарантовано якісної трансляції аудіосигналів.

"У одній з наших композицій, котра називається Bug, є одна вкрай специфічна послідовність, для якої одноразово потрібно задіювати відразу 18 каналів, а це, скажу я вам, досить непросте завдання для техніків", - пояснює Маркус.

Оперативне налаштування та управління всією бездротової технікою звукорежисер часто здійснює за допомогою фірмового програмного забезпечення Wireless Systems Manager (WSM) від Sennheiser, інколи просто довантажуючи готові пресети:

"З WSM завжди можна збільшувати кількість передавачів, аж до того, що їх буде більше, ніж каналів приймача. І це для нас теж великий плюс, оскільки так можна налаштувати окремий передавач для кожного інструменту і не тягати їх під час концерту від одного інструменту до іншому. Замість цього ми просто довантажуємо готовий пресет на потрібну точку прямо у ході шоу, приймачі автоматично переналаштовуються на відповідний діапазон частот, і ми відразу ж отримуємо необхідної якості аудіосигнали від усього сетапу".

Таке рішення, як виявилося, особливо добре працює з деякими складними інструментами, котрі у постановках Blue Man Group задіюються ненадовго та лише у певні моменти. І в першу чергу, з обожнюваним фанами групи ударним drumbone, що вже чверть століття залишається одним з найзнаменитіших її музичних винаходів, і без нього не обходиться практично жоден виступ "синіх чоловічків".

"Усередині drumbone ми заховали відразу два мікрофони й передавач, - сказав нам потайки Маркус, жартуючи. - Але ми про це ніколи й нікому не розповідаємо".

Ну й, звичайно ж, доповнюють усю створену Россом систему маленькі й непомітні бездротові монітори Sennheiser з приймачами EK 2000, що їх артисти носять на ременях під час виступів:

"Вони досить компактні і дуже надійні, а ще кожен з них оснащений зручним перемикачем, яким артист завжди може вимкнути сигнал свого монітора, коли він не потрібний".

Головний звукорежисер компанії Blue Man Productions відзначив також професіоналізм спеціалістів Sennheiser, які за потреби допомагають його команді налаштовувати бездротові мікрофонні системи в різних містах світу, куди приїздять з концертами Blue Man Group:

"Sennheiser дійсно убезпечує нас від безлічі проблем, які інакше довелося б вирішувати за рахунок значно більших витрат часу, сил та засобів".

Високі стандарти Blue Man Group

І таку допомогу в Blue Man Productions цінують нітрохи не менше, ніж якість роботи техніки Sennheiser і Neumann. Марк Росс з цього приводу навіть дозволив собі певну відвертість, що від професіонала такого рівня може сприйматися, як якась особливо значуща винагорода:

"Підтримка, що ми її отримуємо від компанії Sennheiser, у будь-який час та у будь-якій точці світу незмінно ефективна і своєчасна. І завжди приходить на першу ж вимогу. Вистачає одного єдиного телефонного дзвінка чи листа електронкою. І це при тому, що виступаємо ми дуже часто, й нерідко масштабні шоу проводяться одночасно у різних містах, а їх успіх значною мірою визначається якістю й надійністю роботи аудіообладнання Sennheiser та Neumann.

Адже для нас найголовніше - це стабільність. Я зобов'язаний організувати кожен виступ так, щоб він щоразу звучав однаково добре, за будь-яких умов, з будь-яким складом "синіх чоловічків" та їх музикантів, у будь-якій країні і в будь-якому концертному залі чи театрі. Тому нам вкрай необхідні не лише якість техніки Sennheiser, але й така всеосяжна та активна підтримка з боку виробника. Sennheiser ніколи не залишає своє обладнання і своїх партнерів без уваги, тому я й працюю з Sennheiser".